Mor di! Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Og for barn som har fått diagnosen ADHD; hvordan var de som babyer? Håper noen kan svare! Har en gutt på snart 9 mnd som er veeeldig aktiv, han er høyt og lavt, og når vi har besøk av jevnaldrende så ser jeg virkelig forskjeller. Han har ikke ro en plass, og når han spiser går beina enten i sirkel eller opp ned. Han sover godt om natta, og er en veldig blid og fornøyd gutt, men det at han er så aktiv bekymrer meg litt.... guttene i min familie har alltid vært veldig aktive (da broren min gikk i barnehagen ville de ha han til utredning, men i dag er han verdens mest rolige og avbalanserte gutt), men mamma sier at gutten vår overgår alle!
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Setter vel vanligvis ikke diagnose før skolealder. Har vanskelig for å tro at du så tidlig kan se at barnet har AD/HD... Det er stor forskjell på unger. Min eldste var en rolig koseklump, mens minsten (15 mnd) har vært en propell siden han begynte å krabbe rundt 6 mnd.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Var på foredrag om dette for litt siden og hun psykologen som foreleste sa at tidligste hun hadde stilt diagnose var ved 3 års alder da de begynte med medisinering og opplevde en enorm forskjell på barnet etterpå (medisinen vil ikke gjøre forskjell om barnet ikke er aktiv pga AD7HD, da AD/HD skyldes en kjemisk ubalanse i hjernen). Små barn er ofte veldig aktive uten at det har noe med AD/HD å gjøre og at han sover godt om natten er et veldig godt tegn på at han IKKE trenger å ha dette. AD/HD barn har somregel søvnproblemer.
Fire småtroll Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Det er altfor tidlig å stille noen diagnose, men sover han godt ville ikke jeg vært bekymret, da er han nok bare en aktiv gutt, noen er jo det... De som virkelig er hyperaktive har gjerne et veldig lite søvnbehov i forhold til andre, ihvertfall har min nevø det, han sov aldri.
Mor di! Skrevet 25. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2008 Takk for svar! Tror egentlig ikke han har det, men det er jo alltid noe å bekymre seg over... =) Jeg skal få nok å gjøre når han virkelig begynner å krabbe og gå rundt tipper jeg, ALT skal utforskes og kjennes på...=) Ser så deiligt ut å bare ha en baby som ligger lenge og leker på en plass, uten å være i andre delen av rommet før en får sukk for seg...
Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Begge mine minste er litt sånn som har makk i rumpa slik du beskriver, må liksom røre på seg hele tiden. de var tidlig grovmotorisk også, begynte å åle seg frmover når de var 4,5 mnd og reise seg når de var 7 mnd, mellomste gikk (løp)når han var 10 mnd, men mini ser heldigvis ut til å være litt mer forsiktig av seg, han er 10,5 mnd nå og er bare så vidt begynt å slippe taket i ting av og til. Men de leker fint alene da, de bare må bevege seg endel. F.eks kunne mellomste som 2 åring holde på med et puslespill i en halvtime, men han satt ikke i ro, han fant en bit og la på, reiste seg, gikk rundt puslespillet, satte seg på huk, fant en ny bit og la på osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå