Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Hva med å ønske seg en liten donasjon til redd barna, amnesty eller lignenede istedet? Dere har tydeligvis alt dere trenger....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Det blir desverre litt for sært du...stakkars barnet ditt:( sorry!!! må liksom følge litt med her i livet også da,men eg sier ikke at dei trenger få alt heller,så absolutt ikke!!!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Hvorfor stakkars barnet mitt??? Sier ikke at de ikke får leker, klær og gaver, de har alt for mye og likevel har jeg ønskeliste til de... Sier bare at hvis du ikke aner hva du skal ønske deg, så har nok barna mer enn nok, så hvorfor ikke la det andre komme til gode? Ingen vits med gaver som bare blir skapfyll eller resirkulert.. Og ja, jeg gir faste bidrag til diverse hjelpeorganisasjoner og har fadderbarn, det ene utelukker ikke det andre vet du.. Har forresten flere ganger vært invitert i barnebursdag der foreldrene ber om at gaven blir donert til noen som trenger det...mulig jeg har sære venner, men barna synes faktisk det er veldig ok. De får uansett nok gaver.. HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Tenker du hadde vært jævlig fornøyd for en sånn gave som barn....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Litt av poenget er vel at hvis du spør gutten min (som forsåvidt ikke kan snakke) ønsker hans eg biler, traktorer, busser, fly, lastebiler i alle farger, fasonger og størrelse, men jeg som mor har kanskje ølyst til å ønske han noe mer fornuftiog, og aknskje introdusere han for litt andre leker også. Tror ikke han hadde blitt så glad for penger til negerbarn nei.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 ...negerbarn...er du helt på jordet? Ville være lurt av deg å oppdatere språkbruken din...
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 negerbarn?? fortjener ikke negerbarn ting da? du er trangsynt ass! men kan være enig i at det ville vært en litt merkelig gave å gi barnet..for det blir jo ikke gave til ungen da..
andya Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 For et utrolig avslørende innlegg. Her kommer det fram! Noen ganger spør jeg meg selv: Hvor er de som overlasser ungene sine med alt slags mulig dritt slik at de lærer seg at de kan få alt, og at ingen ting er verdt noe? Hvor er de som på det groveste bidrar til en forbrukskultur som ødelegger både kloden og evnen til å verdsette at ting har en verdi? HER er dere, jo! Jeg kjenner nemlig ingen personlig. For et flott forslag, hovedinnlegger! Jeg hører til de som aktivt forsøker å begrense antall gaver min datter får til bursdag og jul. Hun får selvfølgelig noe, og hun blir sjeleglad for de tingene. Unger som ikke rekker å åpne alle gavene på julekvelden får ALTFOR mye. Jeg skal love dere at unger som får færre gaver er MINST like happy som sine bortskjemte jevnaldrende. Hvor skal grensen gå? For guds skyld: Hvis du ikke vet hva du skal ønske deg til ungen din- DA HAR DERE ALT! Og angående bidrag til "negerunger" (Herregud!!): Hvilken bedre lærdom kan vi gi barna våre, enn den at når man har mye selv deler man med de som har mindre?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 Og så kommer alle de politisk korekte fram. Dere skjønner vel poenget. Grunnen til at du tror de forbruksmenneskene du snakker om er her inne er fordi du ikke kjenner noen av de i virkeligheten. Ser at dere dømmer meg, men dere har ingen anelse om hvor mye tassen min har. Trangsynte. Hilsen anonym med "negerbarn"
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 Personlig er jeg mye mer opprørt av at du bruker ordet 'negerbarn' om barn av annen opprinnelse, enn hvor mye/lite norske barn får i bursdag. Har ikke noe med politisk korrekthet å gjøre, det handler bare om ordbruk, hvordan man omtaler andre mennesker.
Makka Pakka Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 Joda, de aller fleste barn her i landet har jo det de trenger og vel så det. Jeg har selv laget et slikt innlegg der jeg lurte på hva jeg skulle ønske til dattera mi. Grunnen til at jeg spurte var at hun var min førstefødte og jeg visste ikke hva hun kunne trenge etter som hun ble eldre. Da er det jo greit å høre om ting som man kan ønske seg og som hun vil ha nytte av senere. Men er jeg er i grunnen enig med deg HI..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #12 Skrevet 28. april 2008 Er faktisk enig med deg HI! Hadde noen fks kjøpt en geit (var ikke det det som var så populæt rundt juletider?) til noen som trenger det i et fattig land i stedet for gave til 3 åringen min tror jeg han hadde blitt ganske så stolt hvis han hadde fått forklaring på hvorfor de trenger en geit og hvor mye bedre de får det hvis de får hjelp av akkurat han. Synst det er utrolig viktig at de får lære seg at det ikke er en selvfølge å få alt de peker på! Og at det finnes barn som ikke har det så bra. Kanskje ikke vise de verste sultofrene, kan bli litt for sterkt for en så liten gutt. Blir helt utav meg bare tanken... Dere som er uenig med HI: Mener dere virkelig det er bedre å gi noe unyttig skrap bare for å gi, enn å donere noe til noen som virkelig trenger det? Og forklare for bursdagsbarnet at h*n har hjelpt et menneske i nød?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #13 Skrevet 28. april 2008 Man kan alltid stole på at DIB viser frem idioter i all sin prakt! HI har et veldig godt poeng. Enkelte av svarene i denne tråden fremviser uintelligente smårasister i all sin stupiditet.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Og resten av gjengen viser seg som de dømmende, enspora, trangsynte folka som de er.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Nå ble jeg veldig inspirert! Gutten min har treårs-bursdag om ca. 1 mnd. Da har vi tenkt å invitere hele avd. fra bhg. Presang-aspekteret hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Men det betyr jo kanskje ca. 15 mer eller mindre fine presanger. Og presanger kommer han til å få mere enn nok av av div. familiemedlemmer. Kanskje vi skulle ønsket oss en liten donasjon til f.eks. SOS barnebyer fra bhg-vennene, istedet for en vanlig presang? Det hadde jo gått an å lage en litt kul "bøsse" som vi kunne hatt stående i inngangen? I bhg. har de fra før f.eks. en julekalender, hvor de gir formingsmateriell o.l. til et barnehjem de har "adoptert" i Romania, de får ikke "små-presanger" selv, og jeg har aldri hørt om noen som har savnet det heller. Nei, å tenke på å dele med andre skal være stas! Ikke noe "politisk korrekt" og småsurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå