Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må flaskene kokes etter en runde på 65 grader i oppvaskmaskinen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei. helsesøster sa til barselgruppa mi at program over 60 grader i vaskemaskinen er like godt :)

Skrevet

Dersom barnet er under 6 mnd så bør de det, ja.

Skrevet

blir jo aldri klok på disse svarene... noen sier at det er greit, andre ikke!!!!

Skrevet

kan man vaske selve flaskesmokkene i vaskemaskinen også da?? har hørt de blir så gule og stygge av det??

Skrevet

Da følger du de rådene instinktet ditt sier at er riktig.

Jeg hørte også mange som sa at jeg ikke behøvde koke, HS sa at jeg burde.

Greit, jeg ville ikke utsette babyen for skumle melkebakterier, så da valgte jeg den løsningen som ga renest flasker.

Andre ganger velger jeg den "enkleste" løsningen.

Jeg mener det går an å bruke det man har av sunn fornuft, jeg.

Du kan forresten se på www.flaskeposten.org. der har de mange gode råd.

Skrevet

noen sier ja og noen sier nei. som sagt, spurte vi på barselgruppemøte, og da sa de at oppv.maskin holdt. De sa også at hvis man ikke hadde oppv.m. må man minst koke til de er 3 mnd.

MEN - helsevesnet er tydligvis ikke helt enige de heller, ut fra hva jeg leser forskjellige helsesøstre har sagt ...

Uansett, gjør det du mener er bra for ditt barn.

Forresten så tar jeg også alt utstyret til Avent-flasker i oppv.maskin på 70 grader program og de har klart seg helt fint. Gjør ikke det HVER gang da, men...

OG - innimellom er jeg dårlig mor og vasker fort + lar flaska stå med litt oppkokt vann fra vannkoker'n i! Uffameg! hehe!

Skrevet

Da tar jeg sjansen på 65 grader (varmeste prog.), så koker jeg heller tutene. (Hun er 3 1/2 mnd)

Skrevet

Koker du ikke flaskene er det ingen vits i å koke tutene heller ;-)

Da kan du like gjerne spare deg kokejobben. Det er akkurat de samme bakteriene i flasker og tut så holder det med maskin for flaska holder det for tuten og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...