Gå til innhold

Hun spiser jo omtrent ingenting mellom 11 og 18...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 13 mnd spiser lunsj klokken 11. Så får hun litt pupp og frukt 14.00 før vi spsier middag 16. Meen hun VIL IKKE ha middag! Ikke vil hun ha middagsglass og ikke vil hun ha vår middag. Hun spiser kanskje 2-3 skjeer fra middagsglass eller så pirker hun litt i vår middag. Hun får ingenting annet for jeg vil ikke ha at hun skal lære seg til at hun skal slippe å spise det vi andre har og få spesialbehandling. Hun liker det hun får, men hun vil ikke spise. Så hun kan jo ikke vere sulten... Hun får ingenting før hun spiser kveldsmat 18.00/18.30. Da kan hun spise 3 (!) skiver! Forstår ikke hvordan det kan vere plass til 3 skiver i den lille magen....

Noen som mener jeg burde gjort noe annerledes?? Jeg synes ikke noe om barn som hele tiden skal ha noe annet enn de andre, og vil at mitt barn skal spise det som blir servert. Selvfølgelig får hun noe annet hvis det ikke er barnevennlig mat som blir servert. Tanteungen min spiste pølse til "alle" måltid en periode for hun nektet å spise noe annet. Og foreldrene ga hun gladelig pølse slik at de visste at hun hadde spist noe. Sånn vil jeg ikke ha det! Men synes jo det er dumt at barnet mitt spiser så lite mellom 11 og 18...

Ble litt rotete dette, men håper noen vil komme med råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene,vi sliter mye med spisinga til dattera vår på 14 mnd. det begynte etter en kraftig influensa som nå er over ,men hvert måltid er en kamp.Slik spiser hun på dagen:

0800 1/2 porsjon grøt og vann

1100 1/2 yogurt og vann

1400 kanskje eg greier å lure i ho 1/2 middagsglass

1800 1 porsjon grøt og vann

1900 160 ml MME

Om natta har ho pleid å drikke 180 ml MME rundt kl 0200,men de sisite nettene har hun kastet opp melka igjen og eg begynner å bli lei av å må skifte sengeklær og nattedrakt hver natt. Skjønner ikke hva som kan være galt. trodde ei stund det var hjørnetenner pågang men kan ikke se dem enda. Har prøvd å la henne spise maten selv i over en mnd nå ,men ho bare leker med den og blir lei etter 5 min.Noen som har noen tips.....Please.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...