Gå til innhold

Hvilken farge har dere på barnerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi, vi skal male i helgen! Dvs mannen min skal male;-)

Furupanel fra før, lyst på en lys farge, hvit men ikke helt kritthvit kanskje? Og syntes cafe latte er litt kjedelig.

Noen med forslag til lyse fine farger? (Gjerne med kode!) I tilegg til barnerommet skal vi male 2 soverom til og kjellerstua. Furupanel overalt.. Barnerommet har ettermiddagsol, de andre rommene morgen/formiddagsol.

Hvordan har dere andre som har malt panel gjort ift glansgrad? Og bruker dere en annen farge på lister og i tak? Eller mere glans bare kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mini har hvitt i taket, blekblå på panel og gråblå på malestrier..

frøet skal få brunt og beige da..

Skrevet

Jenta mi har hvite vegger med rosa enhjørninger og regnbuer på (både jeg og hun falt heelt for det i butikken, så vi bare MÅTTE pusse opp), og kjempelys rosa i tak og på lister. Ganske fint rom, men skikkelig jentete ;-)

Men vi har et lite dilemma her i huset, for vi har bare to soverom, og jeg tror ikke at min snart tre år gamle datter vil dele rom med "hylern". Må vel gjøre et eller annet med boden vi har. Den er ganske stor, og brukes for øyeblikket bare til rot og datamaskinen, så jeg tror det skal gå bra. Men mannen får nok ta seg av det!

Skrevet

Prinsessa her på 5 år har lys lilla rom etter eget ønske,med masse prinsesse ting;)

Har malt i fargen Latte(ikke cafe latte!) på rommet til vesla i magen og den fargen ble jeg kjempe fornøyd med!

helt lys,men likevel varm:)

Skrevet

På panel vi har hjemme har jeg bare brukt vanlig Lady 10 faktisk, men Lady Interiør Tre er jo spesiellt egnet til panel, lister og dører.

Fargeforslag til lyse farger: S0502-Y (eggeskall), S1005-Y10R,

S1005-Y20R, S1005-Y30R, Dette er fine lyse farger som har litt rødt i seg, og virker derfor lune og varme.

En annen farge som kanskje kan være fin å bruke inne på de to soverommene og kjellerstua kan være S2005-Y30R. Denne fargen hadde vi selv i hele huset der vi bodde før. Og likte den spesiellt godt inne på soverommet. Det rommet hadde kveldsol og ga en veldig fin følelse av å være inne i rommet.

Det dere kan gjøre er å kjøpe 1 liter av den ene fargen først for så å prøve. Mal i et hjørnet, da får du best resultat og oppfattelse av fargen. Du skal uansett male tp strøk så se på dette som grunning hvis du endrer farge.

Håper at dette var noe ideer til farge, og lykke til med jobben !

Skrevet

Jeg hadde fargen sand på gjesterommet. Det er en helt nydelig og varm beigefarge, kjempefint med kremhvite lister.

Skrevet

På rommet til lillemor har vi en farge som heter Relva. Den er lys mintgrønn. Ganske stilig i grunnen.

På panelet i gangen vår har vi faktisk glansgrad 40 pga at det må være lett å vaske. Ellers ville jeg vel ha valgt glansgrad 15. Tak og taklister har vi hvitt.

Skrevet

Vi har malt rommet til guttene våre i fargen eggeskall. Lys og fin farge uten at den er helt hvit. Det blir så mage farger ellers med gardiner, sengetøy, bilder og ikke minst leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...