Gå til innhold

Min følelse etter innskrining....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ja då va det gjort, alt som skulle gjøres på 1/2 time. Det va for vår del ikke noe spesielt spennende. Faktisk så glømte jeg å fortelle om hvordan jeg ønsket fødselen, hun kunne jo ha spurt. Trodde det var en del av meningen med innskriving utenom papir arbeidet....men, men...

Og det rommet de brukte til innskriningsrom var et reserve føderom, det var så trist og gammelt, fysj!!!! Det kunne gjort det litt koseligere, Vi skaper jo oss et vist inntrykk!

Heldigvis er dette 3 gang jeg skal føde, og hvet litt hva som kan forventes, men jeg syntes synd på de som er 1. hvis de får samme innskrivning. Men de gjør gjerne forskjell på 1 og 3 ikke hvet jeg.

Etter som jeg hadde rask fødsel sist måtte jeg komme med det samme jeg kjente noe, kjente jeg trykketrang måtte jeg ringe etter ambulanse....ja ja ....Og sist blødde jeg en del, og det var vist slik at en blødde mer 3 gang enn 2 gang vist nok, pga livmora hadde vært stor 2 ganger før og gjerne ikke trakk seg like raskt tilbake osv...så da hvis det skjedde fikk vi ikke hotell....ja ja...det er jo bare å vente å se:-)

Ungen kommer nok ut, og det er det som betyr noe:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er innskrining, og når gjøres dette?

Skrevet

Det skjer en mnd før termin ca. På sykehuset(fødeavdeling) Snakker omhvordan svangerskapet har gått, om du har sykdommer å ta hensyn til, om det er arvelige sykdommer i familien, har du født før osv.

Ser om de har rett data på deg og eventuelt mann/samboer.

Noen får omvisning.

Tidligere ble dette gjort når den fødende kom inn på fødeavdelingen med rier:-( Mye bedre å få det gjort før som nå.

Men tror ikke de praktiserer det likt på alle sykehus. Jeg har væt på sus.

Skrevet

Jeg fødte på sus sist gang, var ikke på innskriving da. Tror det er dem som tar den ordinære ultralyden på sykehuset som de skal føde på, som automatisk blir innkalt til innskriving!? :)

Skrevet

Det har ikke noe med hvor du tar ul henne. Jeg tok ul en annen plass. Det er praksisen de bruker på sus nå.

Det er vell ca 2 eller 3 år siden de begynte med det.

Skrevet

Ja, tar du ordinær UL på SUS får du automatisk time til innskriving. De setter opp time når du er på UL, har du vært på UL på sus må du bestille time selv.

Skrevet

Men hva sa de om benet ditt? Eller fikk du ikke spurt om det heller?

Skrevet

Fikk spurt sånn helt på tampen om benet. Hun mente jeg ikke trengte å bekymre meg for det, så lenge jeg ikke fikk andre symptomer og hadde ubehag. Jeg har hatt svangerskapsforgiftning i tidligere svangerskap, så hun mente jeg burde følge med i forhold til det. Nå skal jeg til min fast lege på mandag, får høre med henne heller.

Men takk som spurte;-)

Skrevet

Alle blir ikke innkalt til innskriving på SUS.

jeg fikk beskjed av jm at jeg måtte selv ta kontakt med fødepoliklinikken, siden jeg hadde mine UL hos Dr. Braut på Sandnes.

Skrevet

Sikkert ulik praksis da for hvor du går på kontroll henne. Jeg gikk til ul hos Dr Johan Berg, og min jordmor ringte å fikk time for meg. Jeg gjorde ikke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...