Gå til innhold

Henvist til sykehuset - mulig svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var hos legen hadde jeg høyt blodtrykk (145/95), og +1 på proteiner, +1 på sukker og +2 på leukocytter. Legen henviste meg derfor til sjekk på sykehuset med tanke på at jeg kanskje har svangerskapsforgiftning. Noen som vet hva slags undersøkelser de gjør på sykehuset under en slik kontroll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Ble sendt på kontroll i forrige sv.skap pga det samme som deg. Hadde faktisk samme BT som deg og 3 på ødem.

1. gang jeg ble sendt på sykehuset tok de CTG og ultralyd (for å sjekke hvordan babyen har det og morkake-funksjon) + urinprøve og BT. Ble sendt hjem med beskjed om å legge meg og holde meg i sengen. Komme tilbake om det ble verre. Hodepine, vondt i mage, flimringer foran øyne.

2. gang var 4 dager etterpå. Enda høyere BT og mer ødem. De tok BT, CTG, ultralyd, urinprøve. Da turde de ikke lenger. Da hadde jeg magesmerter, hodepine, flimringer på øynene og følte meg skikkelig dårlig. Ble lagt inn og satt i gang dagen etter.

Jeg ble lagt inn dagen før termin og satt i gang på termin. '

Håper det går bar med deg. Hvor langt har du kommet ?

Skrevet

Når jeg ble lagt inn tok de blodprøver for å se om det var sv.skapsforgiftning.

Skrevet

Takk for svar:)

Er 34+2 i dag, har time til onsdag. Har bare 0-1 på ødemer.

Formen er ganske grei, men får hjertebank innimellom. Merker da at pulsen blir veldig høy.

Har også blitt endel slappere i det siste, sovner på sofaen på kvelden, akkurat som i begynnelsen av sv.skapet, men vet ikke om det har noe å si .

Kan du beskrive flimringen for øynene for meg?

Føler noen ganger at jeg ser litt dosete, akkurat som om jeg har litt tårer i øynene, men kanskje det kommer av at jeg har sett en stund på dataskjermen...:)

Skrevet

Hadde du forresten med deg urinprøve hjemmefra, eller måtte du ta på sykehuset?

Skrevet

Jeg hadde sv.skapsforg som gjorde at jeg fødte i uke 37,den gikk på under fødselen og etterpå.

Hadde fimlinger for øynene,som i mitt tilfelle utmerket seg som å se flammer nesten,eller toppen av et bål da det er litt uklart om du vil..

Jeg sliter med blodtrykket denne gangen også og hadde samme høye blodtrykk som deg da jeg bare var 13 uker på vei denne gangen.

Blir fulgt ekstra opp med målinger hver 14 dag,sykemeldt 50% og skal unngå stress!!

Drikk masse vann,slapp av alt du kan,så får jeg håpe du kan gå litt lengre før du evnt blir satt i gang.

Lykke til med alt uansett hva som skjer!!Sånne ting er ikke morro og skal bli tatt på alvor både for babyen og din egen skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...