Gå til innhold

ANK, en snikende sykdom...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble nylig diagnostisert med ANK (aldersbetinget nedsettelse av korttidshukommelsen). Slik viser symptomene seg:

 

 

 

Jeg bestemmer meg for å vaske bilen. Når jeg er på vei ut i garasjen, oppdager jeg posten på bordet i gangen. Best å sjekke posten

før jeg vasker bilen, sier jeg til meg selv. Jeg legger bilnøklene på bordet, kaster reklamen i papirkurven under bordet og legger merke

til at papirkurven er full.

 

Derfor legger jeg regningene og et brev med en svarsending på bordet og bestemmer meg for å tømme papirkurven først. Ettersom

jeg tross alt går forbi postkassen for å tømme papirkurven, kan jeg like gjerne sende svarmeldingen samtidig. Men da trenger jeg en

kulepenn. Pennene mine ligger på skrivebordet på kontoret, så jeg går inn på kontoret hvor jeg finner en flaske juice som jeg har begynt

å drikke av.

 

Jeg skal begynne å lete etter en penn, men først må jeg sette vekk juicen så jeg ikke søler den på skrivebordet. Juicen holder på å bli

varm og bør settes i kjøleskapet. På vei til kjøkkenet med juicen får jeg øye på en blomstervase som står på benken. Blomstene trenger

vann, så jeg setter fra meg juicen på bordet. Da ser jeg lesebrillene mine, som jeg har lett etter hele formiddagen. Det er best at jeg

legger dem på skrivebordet mitt, men først skal jeg vanne blomstene.

 

Jeg legger fra meg brillene på kjøkkenbenken og fyller en vannkanne med vann. Da får jeg plutselig øye på fjernkontrollen til TV-en.

 

Noen har lagt den på kjøkkenbordet. I kveld når vi skal se på Tv kommer vi til å lete etter fjernkontrollen, men ingen kommer til å huske

at den ligger på kjøkkenbordet. Jeg bør legge den på plass, men først skal jeg vanne blomstene.

 

Jeg heller litt vann i vasen, men det meste havner på gulvet. Jeg legger tilbake fjernkontrollen på bordet og går for å finne litt tørkepapir.

 

Så går jeg ut på gangen igjen for å prøve å huske det jeg hadde tenkt å gjøre.

 

Ved dagens slutt er bilen fremdeles skitten, svarsendingen det hastet med, er ikke sendt, det står en flaske med varm juice på benken,

blomstene er visne, jeg kan ikke finne noen kulepenner, jeg kan ikke finne fjernkontrollen til TV-en, jeg kan ikke finne brillene mine, og jeg

aner ikke hvor det er blitt av bilnøklene. Jeg prøver å forstå hvorfor ingenting er blitt gjort i dag.

 

Det er forbløffende, for jeg vet at jeg har vært opptatt hele dagen og jeg er helt FERDIG! Jeg forstår at dette er et alvorlig problem, og jeg

skal søke hjelp for det, men først skal jeg sjekke e-posten min... OG legge inn dette innlegget her, for jeg er vel ikke den eneste??

 

 

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

HVPU med ANK, en folkediagnose...

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Hva er HVPU :-/

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Helsevernet for psykisk utviklingshemmede? Eller noe dere har laget dere i mellom, he he

Skrevet

Tror vi må danne en interessegruppe! Er sterkt angrepet selv.

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Hjemmeværende med pussig utseende.... Dekker også folk med hjemmekontor som kan gå i pysj hele dagen... og eksamenslesere...

Skrevet

Vi danner en egen gruppe.... hvem vil sjefe?

 

Og hva skal gruppen kalles? Ank-hvpu?

 

 

Skrevet

hehe.. dette hørtes kjent ut gitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...