Gå til innhold

Hvordan samsover dere , praktisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle sove med babyen i sengen. Men det viste seg at det ikke var så lett nei. Gutten min har fra dag 1 ikke ville ligge i egen seng om natten. Har prøvd det meste fra sure bher , skinn og ja... gode råd har ikke nyttet.

Nå er han 6 uker, og det har endt opp med at han ligger i sengen med oss, på min side. Men da blir regelen om ryggleie ikke gjeldene, han ligger alltid på siden inn mot meg.

Og jeg tenker at han blir kanskje skjev i kroppen, så når faren går på jobb legger jeg ham i midten.

Det er greit å amme i seng, men hvordan gjør dere med rap?

Opp da eller?

Bare lurer på hvordan andre har det med samsoving jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har ligget inntil meg på siden hele tiden. Det er mageleie man skal unngå for en hver pris. Når man ligger så tett vil man mest sannsynlig merke om det er noe galt med pustingen til barnet. Jeg bytter side av og til slik at det blir litt variasjon for ammingens del og stillingen hun ligger i. Hun havner på ryggen av seg selv ganske ofte.

Jeg har aldri brydd meg med å rape henne på natten og det har ikke vært noe problem. Om han ikke får masse vondt i magen er det vel strengt tatt nødvendig, tenker jeg.

Ellers trenger vi en bredere seng for hun begynner å ta mye plass :)

Skrevet

Vi gjorde det samme som dere frme til seks uker. Vi ble anbefalt det på Ullevål faktisk. Hun lå ved siden av meg og lå ofte på siden.

Jeg laget et ølite "rede" til henne øverst i hodeenden med lammeskinn. Ammet henne og la henne tilbake. Tok henne ikke opp for å rape henne, da våknet hun bare også var det vanskelig å roe henne igjen.

Skrevet

Når hun var bitteliten så hun i vår seng, på min side inntil veggen. Lå lenge slik de på barsel pakka dem der, bretta inn i dyna si. Hun lå også mest på siden, ville ikke sove på ryggen.

Når hun ble eldre lå hun en stund i vugge, men det fungerte heller dårlig, så fikk en sprinkelseng som vi satte mellom vår seng og veggen med den ene sprinkelveggen tatt av. Senka madrassen slik at den går i ett med vår. Nå har hun sin egen trygge plass ved siden av mamma :)

Samsover ennå, er 10 mnd nå, og kommer til å gjøre det en god stund til :)

Skrevet

Når det gjelder raping så har hun alltid fiksa det best på egenhånd. Kom gjerne en i søvne ca ti min etter amming ;)

Skrevet

Her får mini komme over i vår seng når han våkner på morran. Ammer ham, men vi MÅ få opp rapen. Ellers våkner han og har vondt i magen...

Og når rapen kommer så sent kommer det også gulp. Han gulper nesten ingenting om rapen får komme med det samme etter måltidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...