Gå til innhold

Har dere fått barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det i Oslo har ventet barn i lang tid. Noen rekker ikke få plass i barnehage før de skal på skolen??!! Fordi regelverket sier at enkelte skal ha fortrinn, så noen risikerer å ikke få plass fordi alt er "normalt"..

Stygg trend, altså!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fått plass og var veldig heldige, har jeg skjønt.

Vi hadde plass i fam.bhg og søkte ny bhg-plass fra høsten av, og det fikk vi. Ikke bare fikk vi, men vi fikk en som ligger rett over veien her. Så sønnen vår på 2 år er i hvert fall sikret bhg-plass til han begynner på skolen. Håper vi er like heldige med babyen i magen.

Det er jo overfylt på skolene i Oslo også, så det er vel på tide å starte byggingen av nye skoler også. Men vi mangler lærere og ped.ledere så vet ikke helt hvordan puslespillet skal gå opp.

Skrevet

dersom de har søkenprioritet i barnehagen er den lille sikret uansett, ikke sant? Så om de ikke har plass så er du allikevel sikret plass?

Her kutter man arealkravene her, så de stuer inn dobbelt så mange barn under tre år som egentlig lov. Så her er det strengere krav til familiebarnehager enn til private og kommunale barnehager. Derfor har vi minsten i fambhg. Der har de førskolelærer MER enn kravet, og er ute hver eneste dag, faste bakedager, turdager og formingsdager..

sånn som jeg syns barnet mitt skal få tilbud om... Flere og flere misfornøyde foreldre i de store barnehagene her....

Skrevet

Vet ikke om søskenprioritet står så sterkt som de sier det gjør, så det tar jeg ikke for gitt : /

Vi var veldig fornøyd med den fam.bhg han går i nå, men det har skjedd så mye i det siste at jeg har fått helt avsmak. De har fått ordnet opp i det meste nå, men avsmaken sitter igjen hos meg, men ikke gjort meg redd for at babyen i magen må i fam.bhg. Det er jo helt genialt det første året i hvert fall. En lett start. .

Har ikke hørt noe om at de stuer inn dobbelt så mange barn under 3 år i de kommunale bhg her vi bor (Bjerke), så jeg håper ikke det er tilfelle her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...