Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Min treåring fikk sage med stor skikkelig skarp sag i barnehagen!!! eg fikk heilt sjokk da eg såg dette,men er eg bare tuppette eller er dette litt for dumt i ein barnehage??? eg synest at vist min 3åring skal få sage så kan eg vell få lære han det på heimebane??? men 3år er da litt for ungt vell? han hadde netopp fått begynt og sage på ei fjøl da eg henta han og han hadde sagd seg på to knoker allerede:( hva synest dere....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 vi har en del verktøy osv i barnehagen der jeg jobber. der får barna lov å snekre osv.. men jeg pleier ikke la dem få sage..det tar jeg meg av selv... så får de lov å spikre osv.. om de ev skulle få sage så hadde jeg holdt på sagen sammen med barna.... og hjulpet til.. passet på fingrene osv... sagde han alene eller fikk han hjelp?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Dei var to stk som saga,min 3 åring og ein til..dei var heilt desperate der dei stod og sage...dei var sikkert "stolte" for dette,men eg synest dette kan holdes på heimebane:( spikring og slike ting er greit for all del og det gjør han ofte heime også,men saging er jo direkte farligt da??? mannen min sa dette til styreren i bhg og da fikk han til svar at der han hadde jobba før fikk to åringene lov til og spikke med kniv,så han såg ingen fare med saging men han skulle gji beskjed videre til dei ansatte at han ikke skulle få sage mere! men det er jo heilt sykt da...at ein 2 åring får sitte og spikke med kniv!?!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Hadde noen holdt saga så hadde jo det vert heilt ok! men dei satt to meter ved siden av og "såg" på...men dei kunne jo ikke gjort noe vist ein fing forsvant om dei stod bak og såg på heller,så eg synest dei kunne eventuelt holdt ja!!!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Nå ble jeg nesten litt kvalm. Men jeg har kanskje litt overutviklet fantasi... Ehhh... jeg hadde ikke likt at tre-åringer sagde med sag, og jeg hadde i hvert fall ikke likt at to-åringer spikket med kniv. Huttetu! Min lille gutt på snart tre, har både fått kløyve med øks og frese med jordfreser, men da har pappaen holdt godt tak og hatt full kontroll. Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Dette var godt og høre at det ikke er meg det er noe "galt" med! men tilogmed mannen min blei skremt da eg fortalte ka eg hadde sett og det var han som sa ifra! og det sier litt:) men eg merker det på dei ansatte i bhg etter at dei har fått beskjed at dei er ikke så "blide" og imøtekommende nå som før...dei synest nokk at eg/vi er litt tuppette!!! men dei kan da eventuelt spørre foreldrene om barna deires får lov til slikt! eg såg inne i lekeskure deires her om dagen og der hang det ca 10 sager og flere sekker med plank,så dette skulle sikker være sommerens aktivitet og det har eg ødelagt:(
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Og gudskjelov for at du gjorde det! Du har muligens spart noen fingrer! Godt gjort!
alvefrøken Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Vet du....litt hamring med spiker synes jeg kanskje ikke gjør no. MEn som du sier SAGING!! Det hadde jeg også reagert på. Det er vanskelig nok for en voksen det hehe. SI FRA DU!!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Har dere lister da med aktiviteter som man skal gjøre "hjemme" som de ikke får lov til å gjøre i barnehagen? Ettersom du mener det er aktivitet man kan gjøre hjemme? hammer er jo værre, der kan man slå seg kraftig. Vanlig sag får man bare ett rift av. Ja, jeg synes du er hysterisk, men jeg synes jo mange her inne er det...
scoobidoo Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Jeg synes det er helt topp at barna får lov til å holde på med sag, hammer og spiker. De er utrolig lærerrikt, og gjør at barna får respekt for verktøy, og vet å ikke bruke dem feil. Så, ja, jeg synes det er tuppete. Men så er jeg også enig med anonym over her, det er ganske mange tuppete foreldre her inne.
alvefrøken Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Det er forskjell på hammer og sag.... Og den som har tatt i ei sag, vet utmerket godt at en lett kan mer enn bare "risp".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå