Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Veninna mi eller egentlig mer bekjent har nettop kastet ut typen ( barnefaren) Hun er 22 han 20, de har en datter på halvannet år sammen. Grunnen hun ga for å bryte ut var at hun heller ville "leve livet" Dvs. feste!! Hun går nå ut på byen hver helg, bruker opp alle pengene og må låne av exen og familie. Han har fast jobb med grei inntekt det har ikke hun så han står for kjøp av alt klær og utstyr til jenta + halvparten av mat. Nå har hun nettopp fått seg silikonpupper til 25 000kr.Hvor hun tok opp forbrukslån på halvparten. Hun har alltid vært nokså selvsentrert, trodde det ville gi deg når hun ble mor, men det ble det ikke. Greia er at jeg lurer på om dette ikke er noe å reagere på eller burde jeg ta en prat med henne, føler jo at dette livet hennnes går på bekostning av datteren så er litt bekymret.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Vel, det er vel egentlig hennes liv og hennes valg, men går det utover jenta ville jeg tatt en prat med henne, ja.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Men er det dumt av meg å reagere på at hun går på byen HVER helg?? synns virkelig det er mye når man er mor....!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Huff, hadde reagert jeg også altså! Synes ikke en kan holde på sånn når en har en liten unge å ta ansvar for!! Silikonpupper er jo ok da, men ikke festingen og det at hun har 0 økonomisk sans! Skaper ikke trygghet for ungen hennes det altså!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg synes ikke det er rart at du reagerer på at hun går på byen hver helg, og jeg synes du burde snakke med henne om det. Men husk at hun er venninna di, og at det godt kan være at dette er en kortvarig reaksjon på at hun er singel igjen. (Har kjent andre nysingle barneforeldre med sånne reaksjoner, og det gikk heldigivs over etter et halvt års tid.) Så du burde snakke med henne på en hyggelig og åpen måte, og prøve så godt du kan å ikke være belærende/bebreidende. Samtidig som du bør legge det fram forsiktig, så bør du også være ærlig med henne. Si noe sånt som at du skjønner at hun kjenner behovet for å være ung, men fortelle at for dere som ser det utenfra, så kan det se ut som hun overdriver festinga og at hun ikke har tenkt nøye nok gjennom det økonomiske. Jeg synes også at du skal fortelle om bekymringen din for datteren hennes. Det er en vanskelig samtale å ta, men for meg høres det ut som hun trenger det.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Saken er at hun er nokså tempramentsfull(??)så regner med hun vil bli sint, men jeg bryr meg om både henne og datteren, vet at hennes familie er ganske skuffet over henne, både festingen, pengebruken og det at hun kastet ut samboeren som virkelig er en snill og flott fyr, som hele tiden har virket som den mest voksne i forholdet. Han er selv også nokså fortvilet over det hele men hun vil jo ikke høre på han.......
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Huff, ja, jeg skjønner det er vanskelig. Det er jo ganske vanskelig å motta kritikk, og ikke minst hvis man har temperament i tillegg. Kanskje det hjelper å fortelle henne på forhånd at dette er en samtale du gruer deg til å ta, og at du er redd for at hun skal bli lei seg/sint, men at du føler du må snakke med henne om det for at du skal være en god venninne... Ofte er det uansett vanskelig å få slike sannheter i ansiktet, så du må vel være forberedt på at hun blir fornærmet på deg. Men hvis hun er ei god venninne, vil hun på sikt se at du snakket med henne om det fordi du brydde deg om henne... Tror jeg, i hvert fall...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 må bare si dette..fordi om han virket som en fin og flott fyr..men mye kan ha skjedd bak lukkede dører... alle trodde at bf var en fantastisk fyr også...så de skjønte meg ikke når jeg gikk...men de skulle bare ha visst det jeg har visst...og jeg oppga helt andre grunner til de rundt meg om hvorfor det ble slutt..for å skåne han INGEN..jo en person bortsett fra meg vet hvordan han egentlig var...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Jeg kjenner godt både hennes og hans familie så jo jeg vet han er en fin fyr. Hennes oppførsel startet ikke nå nylig men har igrunnen vært sånn lenge, trodde det skulle bli bedre når hun ble mor, men nei! Forskjellen er at nå ville hun være singel og leve livet( med de nye puppene) som gjorde at hun ikke kunne ha barnet en stund, siden hun ikke kunne løfte...!?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 ja som sagt..alle trodde bf var en fin fyr også...hans familie, min familie og våre venner..men det trenger ikke være tilfelle men at hun fester hver helg er jo ikke noe særlig akkurat at hun ikke kunne ha barnet etter puppejobben er jo forstelig for da kan man faktisk ikke løfte..skal ha en puppejobb selv men da kommer barnet til å være her sammen med meg og min nye kjæreste for han skal hjelpe meg men å leve livet har man da lov til fordi om man har barn..men hun kan jo holde seg til festing de helgene barnet er til pappan da..og ikke hver helg liksom
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Jeg tok også silikon etter at jeg fikk barn, og kunne heller ikke løfte jenta mi den første uka. Uken etter løftet jeg henne kun om det var nødvendig. (Ut og inn av sengen, spisestolen,vognen osv) Men hun led ingen nød, for å si det sånn. Selvom jeg ikke kunne gå å bære på henne. Jenta var over året og kunne gå selv. Så måten du skrev det der på var litt far out.. Det har INGENTING å si på hvordan man er som mor, om man har silikon eller ikke!
Mamsen86 Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Henger meg på noen over her ; Det kan ha skjedd mye bak fire dører som ingen andre vet noen ting om. Eller hun kan rett og slett ha mistet følelsene for han - men uansett, et brudd er et brudd. Og folk reagerer forskjellig. Klart, jeg syntes ikke at man trenger å feste hver eneste helg. Men hvis han stiller opp og har barnet, så er det vel hennes sak hva hun gjør når barnet ikke er tilstede? Jeg har venninner, både med og uten barn, som har reagert på samme måte etter et brudd.. Og det gir seg etter en tid. Kan du ikke heller prøve å snakke med henne? Se om det kanskje ligger noe mer bak? Og når det kommer til økonomien, så er jeg enig med deg at det er dumt å bruke opp pengene sine på den måten. Man må prioritere! Jeg tok selv silikon nå i januar.. Og det går, så lenge man har hjelp iallefall den første uken. Jeg, som skrevet over her, løftet mini de gangene det var nødvendig etter den første uken. Men uansett.. Syntes du skal snakke med henne uansett, jeg. Fortell hvordan folk utenfra ser det og si at hvis det er noe hun trenger å snakke om, så er du der. Kanskje hun trenger det!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 Jeg syntes strengt tatt dette er hennes egen greie jeg altså. Annehver helg er sikkert datteren hos pappaen sin, og om hun får barnepike den andre helgen så er det hennes valg. Om ikke den jenta lider noen nød, så ser ikke jeg dette som noe problem. Det er ikke bedre for den lille jenta å støtt sitte oppå mammaen sin 24 timer i døgnet. Bare fordi andre mener det skal være sånn. Men så klart er jeg enig i at om hun ikke har penger til å feste, så kan hun ikke feste. Eksen betaler vel ikke for festingen hennes? Og jenta har det hun trenger av mat og klær? Og har det bra? Kan jo hende mammaen trengte å rase fra seg litt. Og at det roer seg snart. Og silikonpupper er ofte noe man tar for selvtilliten, ikke for noe annet. jeg har ikke det selv. Men tok brystreduksjon, og det var det ingen som sa noe på. Da kunne ikke jeg løfte med det første eller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå