Gå til innhold

trenge hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

min kjære vil at jeg skal dra ut og kose meg med venninner sånn at jeg kan slappe av litt alene, jeg fikk min første gutt for fire mnd siden, har ikke vært ute noe... min samboer har to barn fra før som bor her fult så jeg kom virkelig inn i storfamilie med en gang, og kjenner det tar på meg...(litt pga mora dems gir så f...og) men uansett det som jeg trengte litt råd/hjelp til var hvor mye må jeg regne til hvert måltid til min lille gutt...holder på å pumpe som en gal, kommer bare 50 ml ut av hver pupp....og kan jeg gi noe mme?eller er ikke det noe lurt? har aldri prøvd det for full ammer... takker på forhånd på alle svar jeg vil få=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Mamma passa mini når han var 3mnd og gav han mme. Gikk kjempe fint og ikke noe problem, men husk å prøv om han tar flaske før du drar ut og om han vil drikke mme. Kan være lurt å la noen andre en deg prøve å gi ham. Du kan jo pumpe deg litt og så kan han få litt mme. Vet ikke helt for mye han trenger, men viss du ser på pakken på mme står det ca hvor mye de trenger ut i fra alder.

Kos deg, du har sikkert godt av en tur ut sammen med venninnene dine:)

Skrevet

Hvor mye mm han trenger kommer an på hvor mye han krever i løpe av en dag.Tar han f.eks begge puppene? I såfall så er d lurt å pumpe begge puppene slik at det blir 3-4 måltider (siden du bare får ut 50ml.Er vanlig at man ikke får tømt seg helt med å bare pumpe. Har du prøvd å masere ut melka??). Da skal det iaf holde i massevis.

Skal du f.eks være borte hele kvelden,eller drar du ut etter at mini har lagt seg?Hvor mye du har tenkt å drikke osv.. Alt må man ta med i bergeningen,men om du pumper begge puppene dine 3-4 ganger så skal det nok holde. Et lite tips er å pumpe deg om morgenen(ikke kveld!),da man har mest melk. Også kan du jo kjøpe en sånn liten boks m mme for sikkerthet skyld,om det blir lite. Bare for en gangs skyld er det ikke dumt å gi han mme. HS sa iaf til meg at det ikke måtte skje mange ganger,men da bare med tanke på at barnet fortere vil foretrekke falske fremfor pupp.

Kos deg kjempemye ute med jentene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...