Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om det er noen risiko forbundet med dette? jeg har slitt litt med lave blodverdier hele svangerskapet og ikke fått trent noe, nå som fødselen nærmer seg vil jeg gjerne være i litt bedre form. jeg har veldig liten mage så babyen ligger godt "inni-kroppen" og jeg prøvde meg på en joggetur i går og det gikk overraskende bra og nå vil jeg gjerne fortsette de siste ukene for å være litt bedre forberedt til fødsel.

men på den annen siden vil jeg jo ikke stå alene ute i skogen og vannet går hehehe ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange andre treingsformer som er smartere å velge nå...mener nå jeg...

Skrevet

hei og vil bare si IMPONERENDE! at du får til å jogge nå!! jeg småløper litt til bussen og sånt, det går nå greit det, men blir overrasket hver gang :) jeg er ingen ekspert, men så sant det føles bra og du ikke blir fryktelig sliten eller får vondt etterpå, så??? hva driver de ikke på med u-land under graviditeter?? Lykke til med formen, uansett!

Skrevet

Tror det skal være helt greit å jogge litt så lenge man ikke føler ubehag? løper jo etter unger hele dagen her, og har ikke fått noen varige en av det.. Bevegelse er bare sunt!=) Ikke noe sprint tror jeg da.. Har hørt om de som har fått rier av å hoppe på trampolinen.. man må vel tenke seg LITT om..

Skrevet

Tror ikke den største faren er at du setter i gang fødselen så lenge du ikke sliter deg helt ut, men jeg tenkte med en gang på navlestrengen... I mitt forrige svangerskap var jeg i veldig god form de siste ukene, og hadde masse energi "til overs" -akkurat som du. Og fint er det, men da vesla mi kom ut hadde hun navlestrengen to ganger rundt halsen og det kom mest sannsynlig av at det ble for mye humping inni magen når jeg trente (jeg sprang forsiktig på tredemølle). Jeg vet selvfølgelig ikke med sikkerhet om det var derfor, men denne gangen satser jeg heller på kjapp gange og elipsemaskin for å føle meg tryggere.

Skrevet

Tusen takk for flotte råd og tips, jeg vet at det sikkert er mer belastningsdempende måter å gjøre det på, men jeg har savnet mine skogsturer så veeeeeeeeeldiiiiiiig og det er så deilig å få med seg bikkja ut samtidig- hehe.

særlig nå på våren synes jeg det gir meg noe helt spesielt å få vært ute istedenfor å stå inne på en maskin.

tror jeg skal fortsette med litt rolig jogging, det er jo ikke som om tempoet er noe å skryte av uansett, men det føles utrolig godt for selvtilliten å ta tilbake noe av den kroppslige kontrollen etter en lang vinter på sofaen ;-)

Skrevet

Tror jeg ville holdt meg til rask gange nå som det nærmer seg termin. Kan jo gi nesten samme effekt som jogging, men er mer skånsomt for mage og bekken og knær og det hele. - Skjønner godt savnet etter å være ute og bruke kroppen. Kjenner på det hele tiden selv også. Bare jeg ser noen sykle eller løpe eller spille fotball eller hva det måtte være blir jeg helt misunnelig! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...