Gå til innhold

HJELP! Hva ville Dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med typen i litt over 2 år. Vi fikk ei nydelig datter 10 Januar 2008, men ting har ikke forandret seg... Han sa han skulle slutte med drikkingen sin, noe som ikke har skjedd. Han drikker hver dag på kvelden og blir nokså full... Er ikke uvanlig at han sover på sofaen 4 dager i uka fordi han sovner. Når han skal legge seg da, "hopper" han opp trappa og vekker selvfølgelig Tulla noe som er veldig irriterende. Jeg har pratet med han mange ganger om dette, og sagt at hvis han ikke skjerper seg med alkoholen så kommer vi til å flytte... han skjerper seg et par dager da, men så er det like ille igjen. Vil ikke at tulla skal vokse opp med alkohol i hverdagene, og hvertfall ikke så mye at han blir full! Han er flink til å hjelpe til etter jobb, som regel... Men jeg har fortsatt hovedansvaret for tulla, vasker klær, gjør husarbeid, lager middag hver dag, rydder osv. Det eneste han gjør er å skifte bleie en gang i blandt... Han har ikke badet henne en gang siden hun ble født!

Trenger svar på hva dere ville gjort i denne situasjonen og hva som er best for tulla.. Er jo kjempeglad i han, og vil at hun skal vokse opp med mamma og pappa. Men orker dette snart ikke lengere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha gått fra han hvis han ikke slutter med en gang... Min far var akkurat sånn og han sluttet aldri. Til slutt gikk mamma fra han, og har ikke angret en dag på det. Vi har heller aldri hatt noe savn etter han heller. Ikke mye til far hvis han er mer opptatt av alkoholen. Tror nok kanskje at din samboer trenger profesjonell hjelp for å komme ut av det.

Håper dere finner ut av det! Tenk på barnet først!

Skrevet

Tror det er sånn at når en er samboer med felles barn så må man gå i hvert fall en time til familieteraput før man eventuelt kan flytte fra hverandre. Ellers så virker det som dere er førstegangs foreldre og da har dere vel krav på gratis samlivskurs? Sjekk det ut. Kanskje det ikke skal så mye til før han "våkner" og ønsker å "ruse" seg på å være med dere....

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville nok syntes det var veldig vanskelig, og etter mye om og men hadde jeg dratt (håper jeg). Det er ikke bra for datteren din å vokse opp med noe sånt.. Du har gitt han mange sjanser, men har skjerper seg jo ikke! datteren deres er jo det viktigste nå..

Skrevet

FLYTT!

Hvis det å få barn ikke har klart forandre han, er det ikke noe som vil klare det... Desverre... Har selv vokst opp med en alkoholisert far, og det unner jeg ikke min verste fiende engang...

Ikke la han ødelegge oppveksten henes, og ikke minst den fantastiske tiden som kommer! :) Jeg tror dere klarer dere bedre på egen hånd :)

Lykke til videre! :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Har foreslått samlivskurs. Men da blir han bare irritert, og sier han ikke gidder det... Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Er en del hos besteforeldrene mine ( er 19 år) men har ikke nevnt problemet til familien... De tror alt er rosenrødt og bra...

Skrevet

Vurderer å flytte sterkt, men ikke har jeg noe sted å flytte til, så alt stopper opp på en måte... Er jo kjempeglad i han, og vil ting skal fungere. Men det blir tydeligvis ikke noe bedre desverre...

Skrevet

Tror han trenger seg en oppvekker. Du har jo advart han flere ganger men han gjør det likevel. Kommer nok til å fortsette slik. Tror jeg ville dratt for ei stund. Enten innser han hva han kommer til å miste viss ikke han skjerper seg eller så fortsetter han å da betyr jo det at han trenger profesjonell hjelp. Tror nok han trenger profesjonell hjelp, men viss du drar for ei stund finner du det nok fortere ut en sånn situasjonen er nå.

Håper det ordner seg for dere:)

Skrevet

Ta ett skikkelig seriøst alvorsord med han. Fortell at du elsker ham osv, og at du vil at det skal fungere. Men da må han skjerpe seg!

Nytter ikke det, så ville jeg ikke vært i tvil!!! Forlat ham! Ingen barn skal vokse opp med en slik alkoholbruk!!! Han hadde sin sjanse, og du prøvde det du kunne.

Skrevet

Gå ifra ham. Du må ikke si at du godtar at han drikker bare han ikke blir full.

Skrevet

Enig! Og tenk hvordan datteren din vil reagere hvis dette fortsetter?! Han trenger mer hjelp og må innse det selv. Kanskje (hvis han er noenlunde like gammel som deg) trenger han å "bli voksen"? Synes ikke du skal utsette deg selv og henne for dette mye lenger!

ang. flytting - kan du ikke snakke med foreldrene dine da? Eller se i avisa om å leie hybel/leilighet?

Skrevet

Ville ha flytta, har sjøl vokst opp med en far som drakk masse.. Å det er eg sååååååååå gla mine unger slepper.. Unner ikkje min verste fiende å vokse opp med en far (el andre) som drikker masse

Skrevet

Jeg ville sagt til han en gang til at "enten så skjerper du deg eller så drar jeg å denne gangen mener jeg det", hadde han ikke skjerpet seg da så hadde jeg dratt!!

Det er fint for barn å vokse opp med både en mor å en far, men ungen har det nok bedre med bare en mor om faren bare er full eller fullsjuk!!

Skrevet

Ting har ikke forandret seg?, mener du at han var en sånn drittsekk før du ble gravid også?. Om så er forstår jeg ikke hvorfor du ville ha barn med ham i det hele tatt. Å tro at noen skal forandre seg så radikalt fordi de skal bli en forelder er jo tegn på at du er i total fornektelse og har hatt verdens største skylapper.

Kom deg ut av forholdet og lykke til med ny start på livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...