BS-april Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 skal man tømme det ene brystet helt før man tilbyr det andre?? er helt grønn på dette....er førstegang.fødende :=) hva er det man absolutt ikke skal spise når man ammer???
*Super*Mamman* Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 JA, man skal tømme brystet helt før en skifter.. Det pga den fete melken kommer helt til slutt, den det er mest næring i ...
mams06 Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Unngå kål og jordbær i starten av ammeperioden og ta det litt rolig med kullsyreholdige varer. Dette fårde lett luft av i magen. Drikk mye ( helst vann) for at melkeproduksjonen skal holde seg oppe. Bare noen tips, fins sikkert flere men du kjenner deg og ditt barn best!
Prinsesse juli08 *FØDEKLAR Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 unngå løk, pærer, brokkoli, blomkål, kaffe, brus..... kommer ikke på mer.
Fruen i huset Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg er og førstegangs. Har hørt 10-15 min på hvert bryst ca hver 3. time...
lolipoli Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg synes det er best å gi 10-15 min på hver bryst eller bare føle at det blir tømt halv pupp og så bytte. Prøvde å amme med det ene helt og da babyen tømte bare en pupp og litt av den andre. Da fikk jeg melkespreng og det er veldig smertefullt.
Anitahar2barn Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Du burde ikke gå etter minutter, noen suger tregt og andre "sluker" melka, stor forskjell der. Du ser fort om barnet drikker eller om det bare bruker deg som smokk. Det er også induviduelt hva man kan spise og ikke, men koffeinholdige drikker og for mye sukker hadde jeg holdt meg unna. Bare tenk etter hva du spiser slik at du lettere kan oppdage hvis det er noe som babyen får luft av/ ikke tåler. Ellers, ikke tenk så mye bare nyt. Lykke til!
Anitahar2barn Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Babyen blir mer og lenger mett hvis den får tømt ett bryst av gangen, siden det er den fete melka til slutt som gir metthet. Det står det iallefall i alle bøker jeg har lest til nå :-) Men alt dette er jo ting man må føle på selv og finne sin egen måte....
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Ang hva du kan spise, så prøv deg frem. Mange babyer tåler alt, og da er det ingen vits i å kutte ut å spise masse ting bare i tilfelle Jeg venter nr 2 nå, og ammet begge mine to første til de var godt over året, men de tålte begge alt jeg spiste. Og ang amming har du fått gode råd ser jeg. Kan slenge på at husk alle råd du får, men prøv frem hva som passer for deg og for babyen. Jeg har ammet på et bryst av gangen, og bare byttet på hvilken bryst barnet har fått, det har passet godt for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå