Gå til innhold

Fortell om dagen da dere fikk positiv test...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og eventuelt noe mer...

Jeg klarte ikke å holde meg da jeg testet lørdag 19 april, da var jeg på rugedag 10. Den var jo seff negativ. Testet også søndagen, da mente jeg at jeg så en veeeldig svak skygge, men tenkte den var nok negativ den også.

Mandag morgen våknet jeg kl 0630, veeeldig tissetrengt. MÅTTE bare teste, denne gangen med CB digital. Gjorde jobben min, la den ifra meg sånn at jeg ikke kunne se hva som sto i displayet. Gikk bare ca 1 minutt da den sluttet å blinke, grøss... Tenkte, den er sikkert negativ, kan bare gå og legge meg og sove igjen. Tok den nærmere øyesyn, og der stod det GRAVID. Gikk sjelvende inn til sambo som lå og sov, en tåre rant nedover kinnet mitt, og viste han testen. Stakkar, han var ikke helt våken. Først sa han at jeg ikke måtte være i fyr og flamme, han var så redd for at det kunne snu til negativt. Gikk til legen dagen etter, der var den også positiv. Pakket inn en baby body til sambo, og han ble sååå rørt da jeg sa det var sikkert nå :)) Vi skålte i eplejuice :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og veninna mi hadde gått tur i det deilige høstværet.

Det var en sønd og gubben skulle på fotballkamp.

Når jeg kjørte hjem fra henne,fikk jeg en merkelig følelse,og tenkte at jeg kjører innom vakt apoteket og kjøper en test.

Kom hjem og tissa på pinnen.Det var faktisk 5 dger før ikm.

Og jammen lyste det ikke to svake streker mot meg.

Løp ut og sende gubben sms. Fik til Var: JEG RINGER DEG I PAUSEN;) Hehehehehe og slik var den storryen;)

Artig og tenke tilbake på;)

Skrevet

Fikk positiv test 16.februar..

Hadde tatt flere tester som viste negativt, og denne dagen var jeg 1 uke på overtid..

Det var møkkavær, kommet MASSE snø, så jeg var spent på om posten kom før jeg skulle på kveldsvakt..

Jeg tissa på glass på morran, og satte det kaldt.. Posten kom aldri før jeg dro, så jeg sendte mld til sambo senere og spurte om pakka hadde kommet, og ja det hadde den..

MEN jeg glemte å sette ut urinen igjen, så måtte vente lenge når jeg kom hjem for at den skulel bli lunka.. Jeg venta ikke lenge nok, så den var for kald og da ble testen ødelagt..

Hadde jo en test til, så jeg satte meg på bim mens jeg venta.. Var på chat'n, så det ble jo til en live-testing =)

Så testet jeg, og den viste positivt.. Ropte på sambo, og ba han komme.. Han bare titta på den og sa: "tror du bør ringe legen" så smilte han..

Så måtte jeg ned for å avlegge rapport på chat'n =)

Ei jeg snakker med på msn, husker dette den dag i dag, selvom det er 2 år siden =) Ho var på chat'n når jeg testa =)

Skrevet

Tok aldri test jeg=/ Gikk liksomgodt rett på UL, men det var jo sin sjarm det også:)

- Hadde akkurat kommet hjem fra ferie der mamma hadde mast om at jeg sikkert var gravid for jeg var blitt så tjukk! Jeg bare jejeee.. Men på den ferien hadde jeg halsbrann og styr (visste lite om at gravide fikk halsbrann, da) og jeg lurte fælt på hvorfor helt til jeg kjente litt sånn kribling i magen (har faktisk ikke sagt til noen at jeg kjente noe i magen før NÅ :o) Men hvertfall, da skjønte jeg jo at jeg MÅTTE være gravid, IiiiiiK! Hvertfall så fikk jeg UL noen dager etter jeg kom hjem, og mamma var med til legen mens pappa kjøpte nytt vaffeljern til meg, jeg gikk inn aleine, fikk ligge meg rett ned på benken med sånn gel ( ble litt skuffet siden legen ikke fortalte at det kom til å bli kalt, det er jo STANDAR på film:P) men hvertfall, så sa han at der var hode, der var beina og armene og ryggen og greier, mamma fikk komme inn, og jeg prøvde å late alt jeg kunne at jeg var skikkelig overrasket, mamma ble bare sykt stille! Var da ca 22 uker på vei, shit! :P

Skrevet

huff min er så kjip egentlig..

jeg var på jentetur sørafor i ei uke...skikkelig fylletur egentlig

så var mensen forsinka for første gang i mitt liv...ble rimelig skjelven..

tenkte jeg skulle vente til jeg kom til forloveden min igjen med å teste men greide ikke å vente

så siste dagen på jenteturen bar vi i oslo..der kjøpte jeg en test og vi gikk på burger king i karl johan av alle steder..

jeg satte meg ned å tissa på pinnen..imens vi ventet på svaret gikk vennina mi på do..

akkurat i det jeg så den var positiv dundra det på døra...og en ganske tydelig rusa person låste seg inne og kjefta på oss...

vi sprang ut mitt i karl johan..jeg med den positive teste i hånda og tårene trilla...vennina mi med åpen bukse og ropte: var den seriøst positiv??

vi kom oss til en bakgata og fikk slappa av litt..da gikk det skikkelig opp for meg og jeg begynte å stortute..ringte forloveden, mamma og pappa med en gang..

de timene før vi kom hjem var laaange...vi skulle jo ut i oslo og så sove på flyplassen til flyet gikk i 06 tiden..ble så vi dro til flyplassen og var der i nesten 12 timer hehe

Skrevet

Jeg jobbet kveldsvakt på jobben. hadde "mensmurringer" hele dagen og på vei til jobb hadde jeg hentet pakken med 20 graviditetstester fra billigtester hehe

Tenkte at det skadet jo ikke å teste en......og den var positiv! Jeg som ikke hadde fått mensen tilbake etter p-pilleslutt engang!

Første tanken var....herremin det gikk fort....og så tenkte jeg at det er ei jente og hun heter Camilla :-) Fikk rett der ja :-)

Fikk naturlig nok ikke gjort så mye annet den arbeidskvelden hehe, løp inn å opprettet en bruker på BIM hehe

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Jeg hadde en test lignende, og mens jeg satt på do den ene kvelden..fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle ta den testen..vet ikke hvorfor, var 2 dager før mensen....

Så etter ett par minutter gikk jeg inn på doen igjen, og vips...to streker!!!

hjertet banket...ble redd og glad på en gang:-)

Skrevet

Med førstemann testet jeg mange ganger. Men første testen ble tatt på treningsstudio. Jeg hadde gått en uke over med mensen, dette var i nov 2003. Jeg kjøpte med meg en test og tenkte jeg skulle ta den på treningen før jeg skulle på jobb, den lyste positivt mot meg så jeg ble ganske så skjelven under den treningsøkta. HUsker jeg skrev på melding til sambo at det ikke ble drikking på meg på det julebordet. Tok flere positive tester etter den. I juli 2004 fikk vi vår første gutt.

Med lillegutt så ventet jeg mensen i slutten av juli. Den kom ikke, trodde ikke jeg var gravid fordi vi hadde jo bare hatt sex en gang i løpet av juli. Men kjøpte en dobbelt test. Testet først en dag og den visst bare skyggstrek, men ble veldig skjelven da jeg så den. Skjønnte jo at jeg kanskje likevel hadde blitt gravid. Tok en ny test dagen etter som visste en enda svakere skyggestrek. Fant ut da at jeg skulle vente til jeg hadde gått en uke med å vente på mensen, den dagen visste den veldig positiv. Og nå for 2 uker siden fikk vi vår andre gutt.

Skrevet

Med eldste:

Jeg grein og var helt knust, ville bare legge meg ned å dø. Var 18år, livredd og følte eg helt alene i verden. Skulle egentlig ta abort, men i det de skulle sette narkosa så omestemte jeg meg. Nå har jeg en herlg og litt freidig gutt som snart fyller 10år :-)

Med nr 2:

Første tanke: Å NEEEEEEI, jeg er et voksent menneske, er det mulig å være så forbanna teit... Men kjæresten min smilte og sa at dette skulle gå så bra så. Forholdet var i ferskeste laget ;-) Men vi holder sammen fortsatt.

Med nr 3: Hadde tatt et par negative tester, så ringte legen ( jeg hadde tatt en urinprøve der og de hadde testa om jeg var gravid også uten at jeg da viste det). Du, v tok en gravititets test for sikkerhets skyld, selv om den du selv tok i går var negativ. Den var nok positiv ja, gratulerer som gravid. Jeg hodt påå svime av sjokk og glede :-) For vi hadde håpa på en til tett :-) Nå fyller hun 1år førstkommende søndag, tida flyr.

Skrevet

Måtte på legevakta for jeg var så sliten at jeg ikke klarte å gjøre noe (hadde ikke fastlege.)

Trodde det karnsje var influensa eller noe, men legen fant ikke ut hva det kunne være så bare sykemeldte meg og ba meg holde senga i flere dager.

På veien hjem sier mannen min halvt på spøk, "hva om du er gravid er ikke det samme symptomer?"

Jeg hadde fått beskjed av lege for noen år siden at sjangsen for at jeg noen gang skulle bli gravid var utrolig liten, nesten null uten hormonbehandlinger og allt dette her.Så siste jeg kunne tro at det var.

Fant ut at vi fikk kjøpe en test alikevel bare for å forsikre oss om at det ikke var det.

Fikk jo helt sjokk når testen var posetiv, mannen min ble kjempeglad men jeg tørte ikke å tro på det.

Så neste morgen klarte jeg å karre meg opp av senga å komme meg på apoteket og kjøpte 3 tester til.

Alle var jo posetive innen sekunder da hehe. viste seg at jeg var rundt 2 mnd på vei.

Men trodde liksom aldri 100% på graviditeten før etter UL. når jeg så babyn med egene øyne så var det greit.

Nå andre gangen tok jeg test fordi jeg begynte å merke symptomer, vi hadde vært kjempnøye med prevansjon så forventa negativ test. Så ble litt sjokka denne gang også. gubben bare lo. Samme gjorde faktisk legen min.

Skrevet

jeg testet positvr den 20 februar i fjor. Hadde gått en uke over ikm, var på handletur å kjøpte meg en dobbelpk med cb. Sambo og jeg hadde prøvd over et år med samme resultat, bestandig negativt. Jeg hadde også denne perioden en masse symptomer og bestemte meg for å teste. Den blei selfølgelig negativ. Satt lenge å tenkte at vi aldri kom til å få oppleve en positiv test. Å gikk bare å ventet på time hos gynekolog for å undersøke om vi ikke kunne få barn. Hadde fått time i mai. 2 dager senere hadde jeg fremdels ikke fått tr, så jeg bestemmte meg for å ta den siste teseten. Da kom det et klart å tydelig kryss, jeg hoppa av doen å slengte på meg buksa på tur ned trappa for å vise sambo. Han lå og sov på sofen å bare grynta litt. jeg blei litt fornærma å gikk på badet igjen, da oppdaga jeg at det ikke var strek i kontroll vinduet å at man da ikke skulle stole på testen. Fra å være i himmelen knakk jeg sammen på noen sekunder. Hele den natta lå jeg bare å tenkte og var lei meg. Fikk meg ikke til å si noen til sambo heller, men bestemmte meg for å ta en ny test dagen etter i smug. Jeg for på jobb å sendte studenten min ut på apoteket i lunsjen. Tok en ny cb som var POSITIV =) Å jeg som hadde grua meg slik for å fortelle sambo at den testen i går ikke var gyldig, slapp heldigvis det

Skrevet

Jeg fikk det for meg på en fredag på jobb at jeg var gravid. Gikk ned på apoteket i lunsjen og kjøpte en test. Kom hjem og tisset på pinnen. Ikkeno skjedde, ikke teststrek eller noen ting. =O Gikk inn på BIM og spurte om andre hadde fått sånn test, men nei...

Så, dagen etter tusla jeg ned på køpesenteret, kjøpte 2 tester. Prøvde den ene på doen der nede, men den var negativ.. Ble litt skuffet, men siden vi ikke hadde planlagt barn så var det ikke "krise" for meg liksom. Senere på dagen fikk jeg det for meg at jeg skulle prøve den testen som var igjen. Og joda, der var det en svak strek.... Sende MMS bilde til samboeren min som var på jobb, og ringte søsteren min :P

Skrevet

jeg jobbet utenbys da jeg fant det ut..

skjønte ikke hvorfor jeg var så uggen om morran, med lite matlyst og greier.. (ta et hint lissom)

skulle være der i to uker, tok testen etter noen dager...

tisset på pinnen før jeg skulle ordne meg og dra på jobb.. fikk ikke akkurat konsentrert meg så mye på jobb, for tsten vist to streker :)

ringte samboeren min på kvelden og fortalte at jeg hadde vært litt kvalm osv, for å se om han tok hintet, men skulle se fotballkamp på tv, så tok litt tid før det gikk opp for han.. fikk ikke så mye ut av kampen nei!

han kom på besøk i helgen da :) (jeg tilbrakte for øvrig mye tid over do-skåla, men det var koselig å få besøk, så vi fikk "summet" oss sammen )

Skrevet

Jeg hadde kjøpt inn en 3 pkn CB digital. Første testpinnen brukte jeg torsdag kveld- men fikk sann feilsymbol på. Først da leste jeg bruksanvisningen..... Best med morgenurin ja.

Så ble det fredagsmorgen, jeg skulle på teambuiling med jobben og tenkte at hvis jeg er gravid er det greit å få vite det idag så jeg holder meg unna alkohol. Trodde ikke noe på at det skulle være positiv, hadde jo kun prøvd i 1 måned.

Fant frem et engangsglass og tisset i det, så jeg ikke skulle gjøre samme feil som kvelden før og holde pinnen oppi do. Er ikke lett da, får enten for mye eller for lite urin på.

Holdt pinnen oppi glasset slik man skal gjøre, telte tiden så det skulle bli rett. La den fra meg, begynte å stelle meg og gjøre med klar til jobb og kjente jeg var rimelig nysjerrig på hva den viste.

Jo, ganske riktig- GRAVID lyste mot meg!

Tok med meg testen, løp inn på soverommet til sambo, hvor han sov (er rimelig treig å få opp om morningen) hæ?!? han skjønte ingenting. Jeg skrudde på lyset, og smilte som en sol.... Kan du se her litt? Jeg har jo jeg skal fortelle deg...

GRAVID- gjett hvem som ble glad da.

Ca 9 måneder senere var han med på fødselen av verdens deiligste lille Jonas :)

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Jeg og sambo hadde bare vært sammen i et par måneders tid, men jeg var sikker på at jeg var gravid fra befruktingen av ( skrev faktisk et innlegg om det på bim). Den dagen jeg egentlig skulle hatt mensen kjøpte jeg en 3pkn med CB Digital. "Jeg trenger ikke lese bruksanvisningen" tenkte jeg, og pissa i vei. Feilsignal. Ventet en times tid, prøvde igjen. Feilsignal igjen.

Hadde bare en igjen, og tenkte at da fikk jeg lese bruksanvisningen, da. Dumme meg hadde pisset på håndtaket (mulig å være så dum???).

Tok den siste testen på ordentlig vis.

Sambo sto og vasket et vitrineskap. etter et minutt sto det GRAVID.

Jeg ble helt sjokka og sa bare "Å herregud..." ((kke planlagt)

sambo bare fortsatte å vaske videre, jeg måtte gå bort og dra ham ned i sofaen...=P

Skrevet

Mine to er faktisk ganske artige...

med nummer en var det ikke planlagt.

jeg var 20, ikke klar...

ringte legevakta for jeg hadde så kraftige smerter i magen. de spurte meg om jeg ikke var gravid da? jeg sa NEI la på og var fornærmet... bestilte time hos legen, men tenkte at jeg fremsto vel som en fjomp hvis ikke jeg hadde testet meg... så jeg hev sambo ut på tur.. han kom hjem med dobbel pakke. jeg listet meg inn på do, og tisset på pinne nummer en. to klare streker kom opp, og jeg skrek "helvete" sambo kom med en gang, og jeg sa "vi sliter" sambo sa at han trodde det var noe feil med den, at jeg måtte trøve den andre. så jeg tisset på den også. "vi sliter fremdeles" sambo nektet å tro det før vi satt hos legen dagen etterpå... "gratulerer!dere er gravide"

nummer to var planlagt.

vi hadde prøvd i halvlannet år, og blitt gravid 5 ganger men mistet. hadde fått resept på pregnyl av gynekologen min, som skulle hindre at jeg skulle miste igjen.

det var påske, vi skulle reise til syden via oslo. dagen før ikm testet jeg negativt. jaja, ikke denne måneden tenkte vi, pakket sakene å dro til oslo. vi tok såklart ikke med resepten... hadde med en teststrimmel i toalettmappa, og testomanen jeg er, testet søndagen dagen etter. fytti... det var en tynn strek der! jaja, jeg tuslet inn på rommet. mumlet "jeg er gravid" til gubben og sov en time eller to til (veldig negativ, for jeg "visste" jeg kom til å miste nå også) da jeg våknet var vi fortvilte. det var helligdag, vi hadde ikke resept,og alt var bare grått. men... jeg lette frem mobilnummeret til gynekologen på gulesider og sendte en tekstmelding og forklarte saken...

han ringte meg med en gang, takket meg for at han fikk en avveksling fra å flytte møblene til svigermor, og skrev en resept som han sendte til jernbaneapoteket! vi kom oss fort avgårde, og fikk ordnet alt...

hadde det ikke vært for han, hadde jeg ikke hatt lille Jonathan på fanget nå :-)

Skrevet

jeg tok en test, på senteret der jeg jobber, bare sånn for sikerhetsskyld. var ganske sikker på at jeg ikke var gravid. men de to strekene dukket opp og jeg holdt på og dø. planen var jo ingen baby.

så jeg gikk tilbake til jobben og hun jeg jobbet sammen med sa "hva er det?" med en gang hun så meg. så måtte jeg fortelle da. og vi sto der begge to og viste ikke helt hvor vi skulle gjøre av oss. hvordan skulle dette gå?

så kommer bf og skal hente meg etter jobb. han sier "hva er det?" med en gang han ser meg. jeg sier "ingen ting" det sier jeg utallige ganger (for han spute hele tiden hva det var) helt til vi hadde kommet hjem, laget middag og spist middag. det enste jeg sa i løpt av denne tiden var "ingen ting". stakkars mann. han må ha grublet seg igjel på hva det var.

også sier jeg "det er noe da" han sier "daaaa, akkurat som om jeg ikke har kjønt det" mens han ser passe stresset ut.

så sier jeg at jeg er gravid. og han blir helt stille. vi bare sitter der og ser ut i luften.

så går han og henter seg en øl og sier "de funker da."

han drikker mange øl den dagen, og det virker ut som om han ble litt glad.

hm... rart og tenke på. da satt vi der og skulle ha barn sammen også går det 4 uker også er vi ikke sammen mer...

det var for det beste da. vi har det bedre nå alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...