Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Det er jo våres nasjonaldag tross alt. Så da syns jeg at det er det flagge det skal feires med!!!! (Samiske flagg er selvfølgelig under det norske). Flere enig med meg?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Jeppz er helt enig med deg.Jeg ville ikke gått rundt på nasjonaldagen til et annet land og viftet med det norske flagget..blir litt feil det.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg er halvt asiater og er helt enig! Ser jo på meg selv som norsk, født og oppvokst i norge, kan ikke en gang min mor sitt morsmål;) Uansett, finnes mange flotte land i verden og like mange flotte flagg, men det er ikke disse landene som feires 17 mai, men norge! Handler ikke om rasisme i det hele tatt, men respekt for NORGES nasjonal dag... jeg sammenlikner det litt med en bursdag egentlig.... så om dette er ok, er det like ok at jeg skriver mitt eget navn på min sønn sin kake, når han feirer sin 5 års dag;) nei, vi feirer det flotte landet vi bor i, og alle innvandrere som er så heldige å få komme hit, bør med like stor glede kunne feire norge, og sitt eget land en hvilken som helst annen dag;)
henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 forstår ikke hele debatten. Nå er norge snill med alle disse innandrene og de får komme å bo i lande vårt men 17 mai er NORGES nasjnaldag og ikke pakistans eller japans dag så da er det Norske flagg ( er ikke i mot invandrere, men dette blir bare for dumt)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Helt enig!!! D e vårres nasjonaldag... Æ skjønne ikke koffer d plutseli ska vær andre sine flagg i 17mai toge.. Grrrrr.. Nu e d vel snart sånn at vi må forandre skikkan vårres me brus, is å pølse fordi d ikke passe andre nasjona...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg synes debatten er litt uinteressant. Det kommer selvfølgelig til å være flest norske flagg i toget. Tror dette er mest naturlig for både norske barn og barn med innvandrerbakgrunn. Samtidig tenker jeg at det umulig kan være noe problem å la de få som absolutt insisterer på andre flagg å få vifte litt med dem. Norges bursdag er det jo uansett. :-)
___ Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Jeg klarer faktisk ikke å bli helt enig med meg selv om hva jeg mener om den saken jeg. For meg er det på en måte to måter å bruke flagget på. Den vanlige er jo for å vise at vi hører sammen, at vi er glade i landet vårt osv, men så kan jo også flagget brukes som en hilsen fra en kultur til en annen. Som et eksempel kan jeg nevne at jeg synes det er veldig hyggelig om utenlandske ambasader heiser flagget sit på 17. mai som en hilsen til Norge på nasjonaldagen. (Mulig de flagger hver dag, det vet jeg ikke, men eksempelet var for å forklare hvordan jeg tenker). Problemet med mange ulike flagg i toget er at det kan skape et skille mellom "oss" med norsk flagg og "dem" med andre flagg. Det er jeg ikke så glad for. Samfunnet burde være slik at alle som bor her i landet skulle føle seg bekvemme med å gå med norsk flagg, men det er det kansje ikke? En annen problemstilling er at 17. mai ikke bør bli en demonstrasjonsdag. Foreløpig tror jeg ikke det er noe problem, men jeg ville ikke like det om en skole kom med bare tibetanske flagg for eksempel, for å vise sympati med folket der, Eller enda mye værre, om hakekorset skulle dukke opp i toget, kansje bare for å provosere, men likevel... Vanskelig
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Er så enig!! Blir så provosert av hele debatten! Hva pokker har 17. mai med andre flagg å gjøre??? Det er jo Norges nasjonaldag!! Vi er vel ikke nedover i andre land og vifter med vårt flagg på andre lands nasjonaldag. Nei, dette blir bare FOR dumt. Noen ganger virker det som om det bare MÅ finnes på noe for å kunne rope rasisime. Blir så sur......og masse hormoner i sving.........hihih=)
Trulte76 Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 enig. er norges nasjonal dag vi feirer..ikke verdens nasjonaldag..da synes jeg man skal ha norkse flagg..å kun det..
___ Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Nå har jeg sett norske flagg på bilder både fra den svenske og den amerikanske nasjonaldagen, så helt usansynlig at nordmenn skal dra rundt å vifte med norsk flagg på andre lands nasjonaldag er det nok ikke. Som regel tror jeg det er ment som en hyggelig gest.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Dette er blitt en debatt fordi VOKSNE mennesker ikke klarer å tilpasse seg den norske nasjonaldagen. Hadde ikke de voksne tatt denne debatten hadde ingen barn heller satt spørsmålstegn ved det. Dessuten hvem har spurt BARNA om hva de mener??? De barna som til slutt ble spurt i dagsavisen for noen dager siden kunne ikke forstå hvorfor dette var blitt så mye å snakke om.
Odine! Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Jeg tror ikke det blir et stort problem. Innvandrere flest vil kanskje også foretrekke det norske flagget?: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article345159.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå