Gå til innhold

røyke sjuk!!!!!!!

konemor med gutt+spire:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå trenger jeg dere damer!!! jeg tok min siste røøyk i går! er i uke 22 i morgen så sent er det, men forhåpentligvis ike for sent......

uansett nå er jeg skikkelig røyk sugen!! en kopp kaffi og røyk etter frukost får liksom forbrenninga mi i gang men ikke i dag. kaffe erikke godt uten røyk synst jeg....... har ikke tilgang til røyk for den tok samboer med seg på jobb uten at jeg visste det i dag tidlig(hadde gjemt den til og med jeg....). vet at det er skadelig for barnet mitt, og at jeg burde få dårlig samvittighet, men tenker ikke tanken ut..... har en "grunn" til å røyke, men kommer ikke på andre grunner til at jeg burde la vere annet enn at det hemmer veksten til barnet......

det hjelper ikke å kjefte på meg og fortelle meg at jeg er en dårlig mor og ikke er glad i barnet mitt og at jeg ikke burde blitt mor. for da er det jaggu f mange som ikke burde vert mødre. det virker bare mot sin hensikt. men hjelp meg på et vis. for jeg springer snart å kjøper meg en ti pakning....... det her er helt j*vlig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok test idag og det viser seg at jeg er gravid...tok min siste røyk mens jeg venta på svaret:) Men jeg har tenkt at jeg SKAL slutte og røyke når jeg blir gravid....det er jo skadelig for barnet. og nå er jeg ikke røyksjuk heller....ta og kjøp deg en sjokolade istedet:)) og du vet jo at det er skadelig for barnet..hjelper ikke det litt da? det gjør det for meg..

Men lykke til og hold ut...du kan klare det:)

Klem en IKKE røyker lenger:))

Skrevet

det er absolutt ikke for sent... kjempe bra av deg altså!

det er ikke bare bare, man må nesten bare være utrolig bestemt... for tenk litt sånn; "hvor godt er det EGENTLIG?"

spis heller noe frukt eller grønnsaker når du kjenner at suget kommer, og alle pengene du sparer på det, kan du jo shoppe feks nye klær til deg selv når baby har kommet og du er tilbake til match vekt:-)

masse lykke til:-)

dette klarer du!

Skrevet

Hvis du vil få problemer med forbrenninga nå som du er sluttet, anbefaler jeg virkelig å spise en "Activia" om dagen. Hvis du ikke har sett reklame på det, det er en yoghurt som du får kjøpt i dagligvarebutikker (hvertfall Ica og rema her hvor jeg bor). Jeg har slitt med dårlig forbrenning og avføring bare en gang i uka ca., og etter jeg begynte med det for to uker siden har jeg vært på do hver dag:)

Skrevet

Hei, så flott at du skal slutte!

Røyksug kjennes veldig likt som å være småsulten. Det kan derfor hjelpe å spise litt.

Røyksuget sitter mest i hodet. De fleste klarer jo å sove en hel natt uten å røyke, mens 8 våkne timer uten røyk kan være kjempetøft. Ta derfor å aktiviser deg. Hvis du bare sitter i sofaen og tenker på røyk blir du sprø. Vask noe! Rydd! Heng opp det bildet du har tenkt på lenge. Sett i gang med et prosjekt. Plant blomster. Vask vinduer. Hva som helst egentlig.

For noen kan det hjelpe å holde fingrene i gang når man sitter i sofaen og ser på Tv. Har du kanskje et strikketøy som du aldri ble ferdig med?

Hold deg mett og aktiv, du kan også ringe røyketelefonen. Det gjorde jeg en gang, de var kjempesøte. Ikke noe streng, men de hørte bare på det som jeg sa og spurte hva det var som var vanskelig. Når vi hadde funnet ut hva problemet var så kom de med råd som hadde hjulpet andre røykere. Røyketelefonen på 800 400 85, den er gratis.

Skrevet

Har du lest "endelig ikke-røyker! av Allen Carr ?

Den leste jeg samme dag som jeg testet positiv og var røykfri fra den dagen. Nå er det snart 5 mnd. siden jeg tok min siste røyk, og jeg lover deg, det BLIR BEDRE : )

Tror litt av det som gjør deg så røyksugen nå er fordi samboeren din tok med seg den siste røykpakka, da blir du gående å tenke på det.

Når jeg sluttet så hadde vi 1 kartong i skapet (sambo røyker fortsatt) og det gjorde meg ingenting av de lå der.

Hold ut og LYKKE TIL : )

Skrevet

jeg har bekkenløsning og forbud mot d meste du nemte. og jeg kan ikke strikke eller sy.... :( er røyke tlf gratis fra mobil også? har bare 5kr på kortet... :) takk for masse råd. :) er i en litt dårlig situasjon også så blir dobbelt med stress synst jeg.... jeg synst jeg er dum som slutta akkurat i går, men hadde jeg ikke gjort det så hadde det bare fortsatt. må vere tøff mot meg selv og det er vanskelig for syter så mye i d siste.. :( synst skikkelig synd på meg selv uansett hva liksom. klarer ikke å komme meg ut av d heller for jeg har absolutt ingen grunn. er vel bare hormoner...... takk for at dere er her. dette blir vanskelig...

Skrevet

Få samboeren til å kjøpe deg et puslespill med 3000 brikker?

Lese en bok?

stå på jenta! :)

Skrevet

Dette klarer du:)

Lykke til

Skrevet

ja!!!puslespill! bøker! geialt! hvorfor tenker ikke jeg på det?? tenker vel bare røyk hehe :) takk takk :)

Skrevet

Finn deg en erstatning istedet for røyken.

Her går det i hockey pulver;-)

Lykke til=)

Skrevet

Skjønner frustrasjonen. Jeg har også røyket, med sluttet da jeg ble gravid, faktisk uten problemer..

Prøv å tenke på at den lille inne deg tar skade hvis du velger å ta deg den røyken som psyken forteller at man bare må ha og som er så viktig. Jeg vet, det høres hardt ut, men hvis man virkelig vil så klarer man det!! Stå på, dette klarer du! :-)

Skrevet

Ang røyketelefonen.

Hvis du ringer fra mobil så tilbyr de seg å ringe tilbake til deg. De er så søte at<3

Skrevet

SÅ FLINK DU ER!!!

Jeg sluttet da vi planla å bli gravide, nå er pjokken fem mnd og jeg er fortsatt røykfri. De første dagene/ukene er tøffest, og så går det bedre!! Får fortsatt noen stikk av røyksug innimellom, men glemmer det så fort jeg snur meg. Ha tyggis og pastiller tilgjengelig, og drikk et glass vann hver gang du får lyst på en røyk, det hjalp på meg.. LYKKE TIL!!

Skrevet

har vært røyk fri i 33 dager;)Det går over all forventning.;) Jeg vil være røykfri når/hvis jeg blir gravid;) Jeg vet ikke helt hvordan jeg klarer det. Er mye ute og går turer,kjenner da at kondisen er på vei tilbake ,at det ikke er så tungt å gå oppover i bakker...osv...

Jeg tenker bare på det posetive med å ikke røyke...ikke på det negative med røyking da blir jeg bare stressa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...