Gå til innhold

Bleier i barnehagen

Fantasiløs m/ 2 vakre gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere hvor mange bleier som er igjen i pakka når de henger ut lappen om at barnet trenger bleier i deres bhg?

Her ble lappen hengt ut på Onsdag.. Jeg glemte å ta med bleiene på torsdag, og da når sambo henta junior så hadde han på seg en annen bleie.. Altså ikke vår bleie..

Synes det er rart at de henger ut lappen når det er 1-2 bleier igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er 3-4 bleier igjen bare..Ikke mere iallefall..

Så kjekt å ha på lager hjemme,slik att du slipper å dra ekstra tur på butikken bare fordi du må kjøpe bleiepakke til barnehagen..

Skrevet

stort sett prøver vi i den bhg jeg jobber å henge ut lapp når det er en 5-6 bleier igjen. det hender hvis vi har vikar at vi da ikke ser at vi skulle hengt opp lapp før det er en 2-3 bleier igjen.

så er det dager da barna drikker masse og dermed tisser mer så vi skifter fler enn vanlig dettte skjer også noen ganger at barna bæsjer flere ganger enn vanlig. enten de ikke blir helt ferdig og vi har skiftet for tidlig. eller annen grunn så ja det skjer ofte at barna må låne bleier av andre.

men i det store og heler skifter vi to til tre bleier daglig på barna.

det jeg lurer på er hva som var problemet med at barnet ditt fik låne en bleie. er det enkelte bleier ditt barn ikke tåler burde du si i fra til bhg.

vi har ganske mange som skal skiftes på så ja vi kan gjøre noen glipper og glemme hvem vi skulle hengt opp lapp på også.

Skrevet

Ikke noe problem med at han fikk låne bleie altså =)

Var ikke sånn jeg mente =)

Men sånn jeg hadde gjort hvis jeg hadde jobba i barnehage, så hadde jeg hent ut lappen når det er 5-6 bleier som du sier dere gjør.. Ikke når det er 1-2 igjen =)

Mye mulig dette bare var engangstilfelle, og en glipp som du sier..

Skrevet

Det varierer, men det er jo ønskelig at foreldrene får såpass god varslingstid at de rekker å ta med ny pakke.

Men husk at i de fleste barnehager er det mange bleiebarn, og de ansatt skal jo også huske å henge opp lapp...Kan godt hende de har glemt det den dagen de hadde tenkt f eks.

Men de lar jo ikke være å skifte bleier selv om noen har gått tom, så da er det jo ikke noe problem. I vår bhg har de et lite lager av ekstrableier, som ligger igjen etter barn som har sluttet med bleie, byttet bhg etc. Eller så låner de av noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...