Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Det er enkelt, ungen blir mett, trenger ikke mat så ofte, ting kan planlegges, han sover hele natta, andre kan gi han mat så jeg kan gå ut:) Jeg kjenner ikke nederlag i det hele tatt, jeg prøvde å amme men det holdt på å ta livet av oss begge følte jeg. Han er bare 5 mnd....så skal du se han blir frisk og rask også Jeg vet ikke hva poenget med dette innlegget var når jeg tenker etter, kanskje jeg i underbevisstheten føler at jeg burde ha dårlig samvittighet og forsvare meg for ett eller annet...he he.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Alle barn blir friske og raske om de får mm eller mme. Men,eneste forskjellen på mme og mm,er bare att andre kan mate han.. Synes mange folk er dømmende overfor mme bruken. Det er unødvendig. Hilsen en som gav mme til den eldste og ammet den minste.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Ja glad kan du være:-) Man gjør jo selvfølgelig det som passer best for en selv og barnet sitt. Min mor fikk brystbetennelse og ga opp ammingen gansek tidlig med meg, så jeg har fått MME. Og jeg har stein-helse, er nesten aldri syk. For min del er jeg veldig stolt og glad for at jeg har greid å amme i 9 måneder.. Hadde jeg aldri trodd da jeg lå der med såre bryst i begynnelsen!!:-) Jeg ville så veldig gi han den aller beste begynnelsen på livet.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Ser poenget med å amme, at det er bra osv. men jeg har kommet frem til at min lille gutt sikkert ikke får varige men av mme, og nå har vi endelig fått et liv her. Jeg skal ALDRI amme om jeg får fler barn, det er udiskutabelt. Men all honnør til dere som ammer, døgnet rundt. HI
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 så bra for deg da;-) jeg fullammer, men tenker det samme som deg når det gjelder flaske. Men når vi er ute på tur er jeg gla for puppen, veldig lite styr da. Hadde jeg ikke kunnet amme- ja da hadde jeg gitt barnet flaske, å gitt en god F...i hva alle andre måtte mene:-)
Moi 32 Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg tror poenget ditt HI var at mme er ikke dårligere enn mm! Her måtte vi meget motvillig slutte ved 7mnd pga trøske, men jeg forstår veldig godt også dem som ikke ønsker å amme, eller det blir altfor mye problemer rundt ammingen til at det er verdt det. Jeg støtter alle, så lenge dere er gode mamma'r!!! Og en stor hurra for alle mamma'r som gir mme og er stolte av seg selv og VET med seg selv at det ar AKKURAT like bra som mm!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Takk , Moi! Det er det som er poenget, at det har tatt litt tid før jeg skjønte at jeg kunne gå med hevet hode selv om jeg gir flaske! Og DRITE i de (les svigermor) som ikke skjønner hva jeg tenker med!! HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Supert det! Jeg ammer, men fy F... så deilig det er å gi flaske av og til!!! Slipper å "spise opp kroppen" ...
Kufiolilla Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Jeg fullammer så og si, selv om gutten er 7 1/2 måned. Han vil ikke ha annet enn pupp, det er ganske fortvilendes. Det er veldig enkelt å amme, men neste gang skal jeg jobbe mer for at ungen skal ta BÅDE pupp og flaske, for nå begynner jeg virkelig å savne friheten min...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Hve er det slags tull at eneste forskjellen på mme og mm er at andre kan mate babyen med mme? Mme er helt ok, men det er jo på det rene at ernæringsmessig er mm det aller beste for babyen. Dette er jo udiskutabelt. Personlig mener jeg man bør strekke seg langt for å gi babyen morsmelk. Men for all del; selvfølgelig (og takk og pris for det), så blir de fleste barn som får mme også friske, flotte barn.
kokosyklus Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 I dag er jeg SÅÅÅÅÅ sliten, og da jeg leste dette innlegget til HI tenkte jeg at hun er heldig. Søsteren min sluttet å amme nå, da jeg snakket med henne på telefon i morges var hun så glad for kroppen hennes var kun hennes igjne og ingen var avhengige av henne. Jeg er så sliten. Sitter og griner og skriver at jeg heller skulle gitt flaske slik at jeg kunne vært litt mer fri. Samtidig er det jo utrolig koselig, og jeg er glad for at jeg får det til...innimellojm Akuratt i dag skulle jeg hatt en flaske, en annens hånd og selv skulle jeg løpt langt langt bort til et sted med en myyyyk seng. Skjønner ikke debattene her inne i det hele tatt. Barn har vokst opp på mm og mme i maaange år nå, de blir akuratt like friske eller like syke. Ingen forskjell, annet enn "kosen" og bla bla bla bla...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 Men samtidig er det veldig greit å amme da for da har man maten med seg over alt!! Slipper å tenke på at om ungen våkner så må du finne en plass å varme flaska. å Desuten så slipper man jo den flaskekokinga.. Men på en annen side så kan du spise hva du!! Min tåler jo ingenting!! Er så sulten:/
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 Jeg er glad for at barna mine kan spise seg mette hver dag :-) Jeg er også glad for at dere andre her gir barna deres mat. Enten det er gjennom pupp eller flaske :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #15 Skrevet 25. april 2008 Det er ikke stress å ha med flaske med varmt vann. Punktum. Og det tar meg en brøkdel av tida jeg brukte på å prøve å amme, å koke flasker i mikroen. Nei, det var en ny verden. HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #16 Skrevet 25. april 2008 Tja, men nå burde vel ikke alt handle om hva som er enklest og minst stressende for mor? Jeg bruker gjerne litt mer tid og strever litt for å kunne gi barnet mitt morsmelk.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #17 Skrevet 25. april 2008 Hvis du leser innlegget mitt ser du muligens at jeg har prøvd å amme så jeg holdt på å stryke med følte jeg. Fikk beskjed av helsesøster at jeg måtte slutte, jeg sov ikke på to uker. Så¨her er ikke det et tema, at jeg gir mme for at det er ENKLEST, nå er det blitt sånn, og da GLEDER jeg meg over å lettvint det faktisk er med flaske. Ungen la for øvrig ikke på seg et gram på en mnd. når jeg "ammet". HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #19 Skrevet 25. april 2008 Ok. Fint at det fungerer med mme nå da. Jeg er overhodet ikke noe ammepoliti som er ute etter å ta deg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #20 Skrevet 25. april 2008 Siterer Gro Nylander fra aftenposten her forleden: "Det er viktig å fortelle at sykdommene morsmelken beskytter mot, er svært sjeldne i utgangspunktet". Til de som tror man blir så veldig mye friskere av mm her i Norge, og nærmest syk av mme. I u-land, med andre og langt hyppigere infeksjonsarter, derimot...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #22 Skrevet 25. april 2008 Til anonym 15:37 Her er hva som var skrevet i Aftenposten i artikkelen om Gro Nylander: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2374898.ece, finner ikke sitatet ditt der, men dette: Jeg går ut fra at de ikke mener at vi skal legge sensur på forskningen, som viser at amming er det beste for barnet. Men det er viktig å understreke at de fleste av problemene som amming beskytter mot, er sjeldne i seg selv, selv om risikoen dobles for barn som ikke ammes, sier Nylander. Dersom du skal sitere er CTRL+C og CTRL+V veldig nyttig å bruke, så får du det riktig.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #23 Skrevet 25. april 2008 Anonym har kanskje ikke sitert ordrett, men innholdet er jo det samme. Synes det er bra at Nylander sier dette, hvis det kan dempe hysteriet. Virker som om noen tror at man får syke barn her i Norge hvis man gir mme. Det er ikke tilfellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå