hotmum Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Jeg sitter med et luksusproblem. Jeg har fått meg ny jobb, signert kontrakt og skal begynne i mai en gang. Det er 14 dagers oppsigelsestid i prøvetiden på 6 mndr. Og så har jeg nå fått tilbud om en annen og mye bedre betalt jobb, samt at den er mye mer utfordrende ( der var over 100 søkere og jeg fikk jobben!!). Jeg vet at jeg vil velge denne sistnevnte jobben - her er snakk om høyere lønn m.m Som aleneforelder teller jo faktisk lønna ganske mye. Men hvordan i alle dager forholder jeg meg til dette? JEg føler meg helt fullstendig låst og synes selv det er så dårlig gjort å gå fra inngått kontrakt...sukk...hva ville dere ha gjort? Sagt?
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Hadde sagt opp den første jobben. Si som det er - du har blitt tilbudt en mye høyere lønn et annet sted.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Du kan jo ta kontakt med en første jobben, si at du er villig til å gå de 14 dagene/oppsigelsestiden om de ønsker det og si opp da. Og så takker du ja til den andre. De fleste steder kan vel vente på deg en måned eller to når du er rett for jobben. Og kanskje den arbeidsgiveren på den første jobben heller vil lære opp noen som blir litt lenger enn et par uker? Og lar deg gå med en gang..
hotmum Skrevet 25. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2008 Takk for støtten...jeg bare gruer meg noe så inni granskauen til å ta den telefonen om at jeg tar en annen jobb! Men det er jo bare å hoppe i det med begge bena og så skal jeg ta meg en flaske vin etterpå!
3 blå Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Selvfølgelig må du si opp den første jobben! Det er ingen skam å snu vettu...
hotmum Skrevet 25. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg har noen venner hvorav en sitter som sjef for et stort konsern og han sier ubetinget at det er dårlig business å gå fra en avtale, og det der ringer i hodet mitt hele tiden. Pokker også...
Gjest Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Du forholder deg helt korrekt til avtalen om du tilbyr deg aa jobbe de to ukene du har oppsigelsestid, he he. Ring fort slik at de slipper aa kalle inn til nye intervjuer og greier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå