Gå til innhold

Operert bort visdomstann og krangel med arb giver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opererte bort en tann for ett par dager siden. Gjør vondt som juling og har ett par sting bak i munn. Klarer ikke å spise og må ta sterke smertestillende. Jeg jobbet en kveldsvakt i går kveld,men fant ut at jeg må bare ta det med ro. Siden jeg har arbeidshelg nå ringte jeg legekontoret for å få en sykemld lørdag og søndag. Men legen er ikke der før på Tirsdag så jeg får ikke svar før da om jeg har fått sykemld.

Uansett så måtte jeg jo ringe arb plassen og gi beskjed om at jeg ikke kan jobbe i helga. Men det som møter meg der er ei snurt dame som sier at hvis det var vakter jeg hadde tatt på meg måtte jeg ta det med lederen. Jeg sier at dette er vakter som jeg har iflg turnusen,men kan ikke jobbe pga tanna. Da får jeg bare beskjed om å ringe lederen å ta det med henne siden de nettopp har hatt masse trøbbel med å dekke opp helga.

Jeg får jo dårlig nok samvittighet av å måtte bli hjemme om de ikke skal gjøre det verre der. Blir bare så irritert at det går an å svare på den måten!!

Jeg vurderer nå da å jobbe alikevel,men jeg tviler på at jeg kan gjøre særlig god jobb da jeg er så smertepåvirket, nesten ikke spist på flere dager og helst burde tatt smertestillende som jeg sovner av...

Men de kan da uansett ikke nekte meg å bli hjemme??

Angrer på at jobbet i går for da bruker de sikkert det i mot meg siden det gikk greit. Men tanna, eller såret i munn, har blitt verre siden i går.

Føler at de tror jeg bruker dette som en unnskyldning for å bli hjemme...

*FRUSTRERT*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du syk - så er du syk.

At de har problemer med å finne vikarer er ikke ditt problem.

Kos deg i helgen med fri!!!!

Skrevet

Du trenger en sykmelding. Hvis det ikke er noen vanlig lege tilgjengelig må du dra til legevakta for å få en sykmelding der.

Å opperere vekk en visdomstann kan være vondt, men de fleste trenger ikke være borte fra jobben i flere dager av den grunn. Sansynligvis er det derfor arbeidsgiver synes dette er litt rart.

Hvis du har så vondt som det høres ut til selv om det er flere dager siden inngrepet burde du nok uansett kontakte tannlegen eller få en lege til å se på det. Det er jo en viss fare for at du har fått en infeksjon i såret. Du bør i hvertfal ikke bare gå hjemme og satse på at du får en sykmelding på tirsdag som er tilbakedatert.

Skrevet

Problemet er jo at hun ikke kan bruke egenmelding da det blir mer enn 3 dager fravær. Hun må derfor skaffe sykmelding før helgen er over hvis hun ikke blir frisk nok til å gå på jobb.

Skrevet

Hørtes kjent ut. Noen arbeidsplasser har 5 dagers istedenfor 3 dagers.

Men bli hjemme, man må jo kunne få lov å være syk uten å bli hengt.

Skrevet

Det er jo forskjell på operasjoner der man tar visdomstenner. Jeg var dårlig i mange dager, men jeg opererte jo og sydde osv.

De fleste jeg kjenner som har operert er dårlige, men ikke alle som trekker visdomstennnene som er like dårlige syns jeg..

Få deg en sykemelding og bli hjemme til litt av smertene gjør det mulig å gjøre en ok jobb igjen.

Skrevet

Bra svar, Poamin. Og er det ikke blitt sånn at en lege ikke kan tilbakedatere sykmeldingen?

Skrevet

Husker jeg ikke helt feil er det 7 eller 8 dager sammenhengende du kan bruke egenmld her. Grunnen til at jeg vil ha sykemld er at jeg ikke vil bruke egenmld. Men uansett så var det det tannlegen mente jeg skulle dersom det ble for ille.

Jeg trakk tanna på onsdag. Det var ille i går og,men da tok jeg masse smertestillende og kjørte vil. Noe som ikke er helt lovlig.

Det at noen har vondt og andre ikke er vel nokså individuelt da. Noen trekker en tann uten komplikasjoner mens andre, som meg, må operere den ut. Skjære tannkjøttet,dra ut tanna og sy igjen. Og mulig jeg er pysete,men dette ER vondt...

Skrevet

Dra på legevakta så får du sykemelding der.

God bedring! Var selv borte fra jobb et par dager for litt siden da jeg fikk visdomstann. Fikk feber å hele pakka. Var helt jævlig.

Slapp av hjemme med god samvittighet.

Er du syk så er det uansett arbeidsgivers oppgave å skaffe vikar, tar du deg fri så er det din oppgave. Å sånn jeg ser det så er du jo syk.

Skrevet

Nei det var i grunn ikke så bra svar...

Jeg pratet med legekontoret. Hun noterer at jeg har ringt i dag. Da kan legen skrive ut for i morgen og søndag da han kommer igjen på tirsdag. Men hadde jeg gått til legen i dag og bedt han om en sykemld fra i går og utover hadde det ikke gått.

Skrevet

Hvis du er sikker på å få sykmeldingen på tirsdag er det jo greit. Du har helt rett i at legen kan tilbakedatere hvis du har mødt opp eller ringt men ikke fått time med en gang. Noen leger er imidlertive ganske strenge på at de skal være helt sikkre på at du var syk på det tidspunktet du ba om sykmelding. Det er derfor tryggere å ta en tur på legevakta enn å satse på at du får sykmeldingen på tirsdag, spessielt når arbeidsgiver er litt mistenksom eller hva jeg skal kalle det.

Forhåpentligvis blir tanna, eller rettere sakt såret, mye bedre før du skal på jobb i morgen. Da er jo problemet løst av seg selv.

Ønsker deg god bedring.

Skrevet

Jo men legen min kjenner meg og vet jeg aldri pleier å være syk unødig. Så jeg tror ikke det blir noe p+roblem. Hvis jeg ikke skulle få den så får jeg heller bruke egemnld...

Takk for det :)

Skrevet

Ser at mange foreslår at du burde dra på legevakten for å få sykemelding.. Det er faktisk IKKE det legevakten er ment for, legevakten er et tilbud for akutt legehjelp utenom fastlegekontorenes åpningsstid og skal ikke brukes til å få sykemeldinger/fornye resepter osv...... Ikke rart det blir laaaaaange køer på legevakten......... Det høres ut som at du har et godt forholdt til fastlegen så vent heller til over helgen med å ordne sykemelding, de fleste leger godtar å tilbakedatere når du har ringt inn til dem og ikke fått time den dagen du trengte å begynne sykemelding.. Og i forhold til arbeidsgiver - at de har problemer med å skaffe folk er DERES problem og ikke ditt............ God bedring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...