Gå til innhold

Vært på tidlig UL i dag, ble utvendig gitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde forberedt meg på innvendig, men greit å slippe det egentlig:) Så masse på vanlig utvendig. Et hjerte som slo, armer og bein som veivet rundt, og en nakkefold som bare var 1/10 av det som var på grensen til bekymring. Utrolig spesielt å høre hjerte som slo i en rasende fart, kjempeopplevelse. Ble satt tilbake to dager, noe som stemmer med min terminberegning, men går ut fra legens foreløpig, til ordinær UL. Så i dag begynner jeg på uke 12 og bare en uke igjen av dette trimesteret. Deilig dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende! Når er det best å ta tidlig ul? Er det bare rundt 12 uker, eller er det helst i uke 12? Sjekket de også indre organer etc da?

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva man er ute etter. Noen går jo i uke 6 og 7 for å bli beroliget og se at hjertet slår.

Sjekket ingen organer nei. Mulig det hadde vært mulig med innvendig ultralyd, men det vet jeg ikke. Jeg må i hvert fall vente til ordinær ul, men er veldig fornøyd med det jeg så.

Skrevet

Kor arti :-)) æ hadde åsså utvendi da han sku sjekke babyen (innvendi for å se om livmormunn va lukka) å man så jo råmasse! :-) men min baby lå å sov da, så ikke nåt peiving me arman :-P

Han sa at alt så kjæmpe bra ut, men nevnte ikke nåt ang nakkefold/organa (men man så jo at d ikke hang nåt på utsida for å si d sånn)

Æ glæmte nu helt å spørre ka dm syns om nakkefolden for d vakke så vikti da æ så hjerte slå :-P glæmte alt anna ;-)

Skrevet

Etter all sannsynlighet så er jo alt i sin skjønneste orden, og de sjekker jo dette ved uke 18. Så syns ikke du skal tenke noe mer på det!

Men skulle ikke du vært på 2. tri nå, vanskelig å holde seg unna?:)

Skrevet

Tenke ikke på anna enn at hjerte slo :-D

haha, e vanskeli ja :-P

Kos dokker :-))

Skrevet

Hei !

Nakkefolden og målingen av den kan kun ses på ultralyd mellom uke 11 og 14 og ikke på den ordinære i uke 17-19. Men hadde han sett noe urovekkende med nakkefolden på den tidlige ultralyden hadde han selvsagt ifra om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...