Gå til innhold

Når fortalte dere det...? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10+2 i dag, og vi har enda ikke fortalt det til familien. Det viser jo ikke enda, og så er det litt kos å ha en hemmelighet da:-) Var på hyttetur for litt siden, og der følte jeg meg som en festbrems.. Måtte legge meg nedpå innimellom (er så trøtt), og samboeren min prøvde å skjule at han drakk både fra mitt og sitt eget vinglass (rakk ikke å kjøpe inn alkoholfri). Gruer meg nesten til å fortelle det til "alle". Hvordan/ hvor fortalte dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 7 og vi har ikke fortalt det til noen ennå. Jeg var på ultralyd tidligere denne uken og alt var normalt. Skal på en ultralyd til om 3 uker og hvis alt er bra der også skal vi fortelle det til familien.

Skrevet

Glemte å si at vi kommer ikke til å gjøre noe spesielt, bare si det rett ut. :-) Det enkle er ofte det beste.

Skrevet

jeg fortalte det til min mor å far med en gang jeg fant det ut, vi fortalte det til besteforeldre og foreldrene til samboer i går, jeg er bare 7+5;-)

vi bare sa det å di ble overlykkelige,men nå er vi de første til å gi barnebarn!

Skrevet

Mannen min har sagt det til moren og bestekompisen sin, men jeg har lyst til å vente til jeg begynner å venne meg til tanken selv. Kanskje etter jeg har vært på tidlig ul og fått svar på duplotesten (uke 12-13)? Klarer ikke å slippe gleden løs denne gangen (er 6+5), og gruer meg til negative reaksjoner som "enda et barn? Blir ikke det altfor mye for dere? Har dere ikke hørt om prevensjon? Hva med jobben? Har dere plass?" Kjenner mora mi såpass godt...

Skrevet

Hva er en duplotest? Kanskje jeg burde vite d, men det er så mye nytt for tiden:-) Lykke til i hvert fall!! Håper du slipper negative reaksjoner - for det er det jo INGEN grunn til. Hun er nok kjempeglad når det kommer til stykket!!

Skrevet

Sist fortalte vi det i uke 9. Da ble jeg sykmeldt pga av kvalme og valgte å fortelle det til foreldrene og søskene våre, men ingen andre fikk vite det før i uke 12. Til foreldrene våre fortalte vi det ved å gi de helseskjemaet mitt. Det gikk en liten stund før de skjønnte hva de holdt i hendene, det var kjempe gøy. Til søskene bare fortalte vi det rett ut.

Neste gang kommer vi til å kle på jr en skjorte fra cafepress.com hvor det på fremsiden står: i got a secret, og på baksiden står det: im gonna be a big brother, og se om de merker hva som står på den.

Dersom jeg ikke blir kvalm kommer vi til å holde det for oss selv til vi er ca 12 uker på vei. Liker litt å ha det hemmelig en stund.

Skrevet

Takk for gode ideer/ tips:-) Tror vi venter til uke 12, og slipper "bomba" da!! Samboeren min har bursdag på dagen uke 12 og vi skal invitere fam. til middag. Fin anledning kanskje;-)

Skrevet

Vi er bare 7 uker på vei og har fortalt det til ganske mange. Jeg har vært gravid flere ganger før, men har "bare" en gutt som er i livet. Har ei jente som ble født alt for tidlig og døde bare noen minutt etter fødselen. Og så har jeg flere sa. Har tidligere både fortalt det tidlig og ventet med å fortelle det. Min erfaring er at dersom jeg har fortalt det tidlig og de ikke har gått bra får man forståelse for at man en periode ikke er helt på topp og kanskje i litt ustabilt humør, men dersom man ikke sier noe så er det jo ingen som vet noe som helst. Det er jo en gledelig nyhet, men veldig mange velger jo å vente til de er passert de magiske 12 ukene. Så trur bare dere må kjenne på dette selv og hva som blir mest rett for dere. Mine foreldre og svigers fikk vite det med en gang vi fikk vite det. I hvertfall nesten...

Skrevet

tror vi sa det til familien rundtom 2 måneder eller noe, bare ei uke etter at vi hadde funnet det ut;P og i uke 9 var det offesielt;) (sa det selvfølgelig til arbeidsgiver først da, hehe.) nå er jeg 18+0 i dag og alt bra så langt:)

Skrevet

Vi var på tidlig ul og da var vi 7+5. Gynekologen sa at siden alt var perfekt og jeg ikke hadde hatt noen annen blødning enn festeblødningen (den brune utfloden som kommer når man egentlig skal ha mensen) så var det veldig sikkert. Ofte så slutter embryoet å vokse noen uker før SA. Så vi sa det til alle, de siste dagene har det bare vært gode ord og lykkeønskninger fra de aller aller fleste. Har ei gammel tante som er skikkelig sær, men hun får nå bare være slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...