Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Hva er forskjellen og hva er best å begynne med når man skal gi grøt for første gang? Og en ting til:) kan han få litt sviskemos når han aldr har fått annet enn mm og mme? Er helt grønn når et gjelder slikt så tar imot ALLE råd
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Du kan gi sviskemos ja, men bare bitte litt første gangen (en ts eller noe sånt). Hvilken av de grøttypene du begynner med er akkurat det samme for babyen, men noen foretrekker smaken av den ene fremfor den andre. Vi har foretrukket maisgrøten. Egentlig er 4 mnds grøter håpløse, de blir tykke, klumpete og smaker papp, så om babyen din er 5-6 mnd så ville jeg bare gitt 4 mnds grøt i 2-3 uker for å venne magen til grøt og så gått over til 6 mnds grøt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Vi prøvde med risgrøt første dagen. Han skrek som en stukken gris, så jeg ble anbefalt å prøve maisgrøt. Gikk over til det dag to og han fikk ingen reaksjon. Gutten min likte smaken på begge, men jeg lurer på om maisgrøten kan være en smule mildere for magen? Han var 5mnd og en uke da vi introduserte grøt første dagen og startet med en ts grøtpulver og 20ml mm. Har øket mengde og fått tykkere konsistens veldig gradvis og er snart 3 uker siden første smaksprøve. Først nå begynner vi å nærme oss full posjon, men vet det er vanlig å øke mengden raskere. :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå