MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Nora har på flere helger sagt at hun vil ha truse. Prøvde da, men hun både bærsjet og tisset i trusen. Prøvde igjen forrige helg, da sa hun ifra at hun har tisset, da var kun trusen litt våt, og når jeg satt henne på potten, kom det masse. Verre med bærsjingen. Snakket med barnehagen på tirsdag og ble enig om å prøve la henne gå uten bleie fra onsdag. Til nå har hun kun hatt to uheller i barnehagen, begge (en av hver sort) på torsdag... Jeg var kjempe stolt på onsdag for hun hadde ingen uhell, og en liten nedtur på torsdag. Så ja, vi er igang, men ikke i mål. Er det sånn det er de første ukene? At det går litt frem og tilbake? Tok det lang tid før dere kom i mål? Vet det er veldig individuelt, men sånn generelt?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Helt vanlig! Min gutt har hatt flere uhell. Da kommer gjerne uhellene i løpet av dager - og så er det 2uker til neste uhell. Det kommer litt ann på hvor travelt det er i bhg også. Skjer det noe spennende glemmer gutten min seg gjerne. Men det ser ut til at vi er i mål nå. Han har gått uten bleie i 4 uker nå.
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2008 Takk for svaret! Godt å vite at det er helt normalt :-) Vi får stå på! Hun kaller seg selv 'truse-jente' etter onsdag, hehe... Kjøpte 5 truser med prinsesse motiv på (kostet jo kr. 139,- for pk), som hun har blitt veldig glad i, hehe... Hun var lite motivert før, for hun har en lillesøste som får kos på stellebordet. Hun leker gjerne baby etter bad :-)
Duracella Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Den første uka (og litt til) la vi inn obligatoriske dobesøk før vi dro i bhg/ut for å leke/på besøk/på butikk. For de fleste uhell skjedde når vi var ute. Nå har han lært seg å tisse på bakken også, og da er jo alt mye greiere hvis man skulle få det travelt en gang. Greit å ha utovertiss! har uhell av og til, men ser at det er ganske ubehagelig for ham og at han virkelig prøver å unngå det. Men vi har aldri klaget over uhell han har hatt, bare tatt det med godt mot og oppmuntring. Her har vi snakket mye om hvordan de store guttene han kjenner tisser på do, og at de har truser istedet for bleier, det har vært en kjempemotivasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå