mamma-07 Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Min sønn på 14mnd får fortsatt morsmelktilegg om kvelden siden han som regel spiser middag sent nærmere 5 tiden. Han rekker nok ikke å bli så sulten igjen før han skal legge seg så får ikke i ham noe annet. Skulle gjerne sluttet (han blir gjennomvåt når han får så mye væske før han legger seg) men da må jeg ha et annet alternativ å gi ham ellers våkner han så tidlig om morgnen og er sulten, hva får deres små til kvelds??
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Gutten (også 14 mnd.) min spiser: *Brød til frokost i 8 tiden + vanlig melk (mme ville han ikke ha mer av ved 8 mnd. alder) *Yoghurt med havregryn + frukt, sunne pannekaker, omelett o.l til lunsj i 12 tiden + vann *Middag, som regel det jeg lager, i 15 tiden + vann *Brød til kveldsmat + melk. Han nekter å spise grøt..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Middag ca 17. Spiser han godt får han en brødskive ca. 1830. Spiser han dårlig til middag får han grøt ca. 1800. Sluttet gradvis med mme da han var ett år og gikk over til kumelk.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Jeg gjør,men når jeg har brukt opp posene så aldri mere for jeg fant ut hun likte vanlig h-melk,ikke lettmelk eller skummet melk,men H-melk så da slipper hun mere morsmelkerstatning hurra!Siste måltidet jeg gir henne er melk å grøt for grøt metter jo godt så kan jeg legge henne med god samvittighet.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 min på snart 18 mnd får fortsatt Collett, i samråd med lege. Hun tåler ikke vanlig melk enda. Legen sa det var greit frem til fylte 2 år med MME i slike tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Ja, barnet mitt er nå 13,5 mnd og tåler ikke melk,så det får Prosobee i stedenfor. Har og fått beskjed om at jeg evt kan gi rismelk/soyamelk, men har funnet ut at jeg heller bruker det i matlagingen også gir Prosobee til måltidene. Da vet jeg at det får i seg nok næring og de vitaminer/mineraler det trenger. Kanskje du skulle heller gi middag litt tidligere. Gi han feks en banan/youghurt til kvelds. Det er ofte ting som går ned selv om barnet ikke er så sulten. Også halvver melkemengden. Tilby vann, vann utblandet med juice i stedet om kvelden.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Mina har fått flaske med mme helt til forrje uke til kvelden, men nå er vi over på vanlig lettmelk. Nå drikker hun det også. I starten fikk hun så mange avføringer, men var sikkert litt annerledes på magen. Vet ikke, men nå går det fint. Mina spiser fortsatt grøt hun til kvelden og litt melk på flaske etterpå som kos mens hun sitter på fanget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå