Gå til innhold

Noen fra Bergen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg lurer på om noen vet hvordan det fungerer med fødested i Bergen. Spurte legen min om dette på første kontroll, og han ba meg høre når eg skulle på ordinær UL, noe eg selvfølgelig klarte å glemme:p

Har forstått det sånn at det er 2 steder, føden på Haukeland og Storken. Men hvordan går en frem? Må vi fylle ut noen form for skjema?

Håper noen vet noe om dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste skjema du skal fylle ut for fødeavd er det du fikk sammen med innkalling til ultralyd - det leverte du når du var på ul. For tiden driver de å bygger om på fødeavd slik at storken og føden er samlet. Usikker på når de er ferdig med byggingen - se haukeland sin hjemmeside! Jeg har født 2 ganger på storken, når fødselen var igang ringte vi innleggelses tlf og sa at vi kom, og at vi skulle på storken. Så bare møtte vi opp ;) systemet er såvidt jeg har forstått helt annereledes i oslo.

Skrevet

Takk for svar:)

Ble veldig usikker her, så en trenger i teorien ikke å bestemme seg for hvor en vil føde før fødselen er i gang?!

Hvordan opplevde du storken? heller liksom mest mot storken da eg ønsker å føde "normalt". Har 2 barn fra før eg også, men de er født på Voss, der var det jo bare overkoselig å være:)

Skrevet

http://www.helsebergen.no/avd/kvinneklinikken/nyheter/OmbyggingvedKKB.htm

Her kan du lese litt om ombyggingen.

Jeg fødte på storken for 6 og 8 år siden. Opplevelsen var veldig bra! Slik jeg har forstått det trenger du ikke å bestemme deg for føden eller storken før du møter opp på kvinneklinikken. Men er det risiko/komplikasjon får du ikke føde på storken. Den første gangen ble vi i to netter, fin fødsel (fikk akupunktur;), fikk familierom første natten. Personalet hjalp meg når jeg tok kontakt, ellers fikk vi være i fred. Den andre gangen var vi der knapt ett døgn, fødselen var veldig rask og vi hadde familierom en natt.

Skrevet

Takk, skal lese gjennom det:)

Nesten like gamle barn vi da, mine er født i -99 og -00:)

Ja men dette var veldig greit å vite, takk skal du ha.

Skrevet

så gøy ;) mine er 00 og 02. når har du termin? jeg har ca 5.okt.

Skrevet

Har termin 19. september, blir spennende å se:) Har 2 jenter fra før og venter gutt denne gangen:)

Skrevet

hehe... jeg har to gutter fra før ;) og skal på ordinær ul om 1,5 uker - håper jo litt på en jente da ;)

Skrevet

Ja det skjønner eg godt:) Det blir spennende da!

Er rart å skulle få en baby av det andre kjønn enn det en er tidligere har hatt, jenter "kan" eg liksom he he gutt? nei der er eg heeelt grønn he he

Gleder meg selvfølgelig kjempe masse og regner med den grønne følelsen forsvinner fort når han kommer ut:)

Skrevet

hihi.. jeg ser ikke for meg selv som "jentemamma", og kan heller ikke helt forestille meg at det faktisk kan bli en jente. Blir spennende på ul, men vet jo at de kan ta feil der også.... Du har nok rett i at det sikkert går fort å venne seg til en baby av "annet kjønn". Jeg synes jeg er helt grønn på babyer generelt fordi det er jo 6 år siden sist!! hehe... blir rart m en liten en igjen.. Deilig å være gravid igjen da - spennende og annerledes enn jeg husker ;) dessuten har jeg vært mye mindre kvalm og syk denne gangen - med de to andre var jeg syk/kvalm i 6 mnd...slitsomt.

Skrevet

Enig, helt herlig å være gravid igjen, er helt med på den, dette blir liksom som å begynne helt på nytt igjen:)

Men skal bare se du får jente denne gangen, for med meg har det vært motsatt...med jentene var eg nesten ikke kvalm eller dårlig....denne gangen har eg vært myyye mere kvalm! Heldigvis over nå da:)

Så tenkte en del på de forskjellene i forhold til kjønn...samtidig som eg tenkte at eg er jo blitt eldre, og kroppen kan vel håndtere det forskjellig av den grunn også:)

Skrevet

ja, jeg har tenkt litt på det med kvalmen, at det kan være et tegn på at vi får jente ;)

mange rundt oss synes det er rart at vi har ventet så lenge med å få flere barn - som du sier blir det som å begynne på nytt - men denne gangen skal jeg bare kose meg med babyen ;) guttene mine har vært svært aktive og jeg har liksom hatt nok med å ta meg av dem, det har ikke vært et alternativ å få flere barn før nå. guttene er blitt så store og selvstendige at det er en fryd, og de gleder seg like mye som meg og pappaen til å få en baby. minstemann håper på lillesøster ;)

jeg bare gleder meg så utrolig mye til å ha permisjon og være hjemme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...