Gå til innhold

I barnehagen i dag eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min var syk og hjemme fra barnehagen tirs og ons med feber og forkjølelse. I går var han i barnehagen igjen. Formen hans hadde vært fin der, bortsett fra stygg hoste som de sa. i går kveld virket han litt sliten og feber 37,6. Nå er formen fin synes jeg... men han hoster jo fortsatt stygt. Villedu sendt i barnehage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke. Jeg hadde tatt han til legen for en halsprøve og en crp.

Skrevet

Ok. Takk for svar :-) jeg tror nok jeg drøyer legetime litt til. Dette ser jeg foreløbig som en vanlig forkjølelse. Det ligger nok ikke like mye i "stygg hoste" som det kanskje oppfattes som, bare litt vanskelig å beskrive noen ganger... ;-)

(hvis jeg skulle dratt til legen like ofte som han er forskjølet hadde det blitt mange turer ;-), men takk for svar! Skjønner kommentaren din)

Skrevet

Ja, når du skriver stygg hoste, så er det det jeg leser ;-)

Skrevet

Jeg har alltid vært redd for at ungen som klager på halsvondt har halsbetennelse, og de første gangene havnet vi på legevakten og han fikk pencilin (uten at legen tok crp, tok bare sjekk av halsen)

Har erfart i senere tid at ungen kan ha SKIKKELIG vondt i halsen en kveld og da gir jeg paracet. Nest morra er det over... Og da er det snakk om hyl og vræl vondt altså...

Men om du merker på almenntilstanden om han trenger å komme seg til lege. Er han slapp og ikke normal, først da ville jeg dratt til lege. Syns det blir gitt pencilin litt for fort for tiden...

Eldste her våknet i dag med en skikkelig hoste... Men jeg satt han i bhg forde, han var veldig klar og helt fin etter at "morgenhosten" var over.

Du må bare se på tilstanden til ungen rett og slett...

Skrevet

Om jeg selv er litt forkjølet så kan jeg ha litt vondt i halsen om morran, men så fort jeg våkner litt og får spist så er det som at halsen blir smørt... :)

Så derfor hadde jeg satt han i bhg om han virker i bra form... Kanskje heller hente han litt tidl?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...