Gå til innhold

Ja, da blir det prøverør på oss også...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ja , da er jeg her også da..

Skal på samtale med Hausken 16 mai.

Er det noen som kan fortelle meg litt om "gangen" i denne behandlingen??

Dette er jo en privartklinikk så det er liten ventetid.

Første time er vel bare en samtale -time vel? Blir det tatt noen prøver,evt hvilken?

Hvor "kjapt" går dette (feks kan jeg beg stimuleringen med en gang?)

Komme til å være på syklusdag 19 på samtaledagen. må vel vente til neste mens før man kan begynne behandlingen?

Hva kan føre til avslag på en søknad om behandling .. osv osv..

Har liksom skjøvet dette med prøverør foran meg da jeg håpet lenge på at vi skulle klare dette på egen hånd , men den gang ei....

Så nå er det vel bare å mote seg opp .....

Kan ikke gi opp enda men er litt redd for avslag. Ble konisert for 8år siden. Har det noe å si??

Mange spørsmål dette men men...

Håper noen tar seg tid til å svare.

Hilsen meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der!

Jeg er ingen ekspert, og du for nok de beste svarene på klinikken, men litt kan jeg tipse deg om:

Vi var på klinikk Hausken til forsamtale/undersøkelse. Først prater de med oss, og spurte om tidligere erfaringer med graviditeter, hva som evt er problemet etc. Så UL sjekket Hausken meg for å se etter follikler/eggposer. Jeg tror han/de sjekket minn manns sæd for å se om det var noe sædceller der - hvilket det ikke var!

Etter det gir han beskjed om det er noe vits å prøve - hvilket det som regel er - og hvilke type behandling som anbefales. Dere skriver vel ikke søknad, men kontrakt på behandlinhsopplegg.

Oppstart blir normalt etter neste mens.

Konisering har neppe noe å si - min svigerinne har født 2 barn etter konisering.

Her er litt mer info om prøverør:

http://www.organon.no/authfiles/images/267_154374.pdf

Lykke til videre - det er nå det gjelder!

Skrevet

Hei !

Jeg var på samtale hos Hausken 10 mars.

Det var for meg en positiv opplevelse ! (Helt anderledes enn

på offentlig sykehus...)

Ventetiden tror jeg er minimal,om den eksisterer.Jeg fikk i alle fall

selv bestemme når jeg var klar,og skal nå begynne på spray den 10 mai.Hausken satte meg på p-piller en stund før forsøk,noe jeg har sett han har gjort med mange.Det gjør vel at eggsentralen får roe seg litt,kvitter seg med "gamle" egg og øker kvaliteten litt som jeg har forstått det.

Første time var samtale time + gyn undersøkelse.Han vil vel selv se med egne øyne hvordan ståa er hos deg.Siden jeg hadde journal i fra tidligere forsøk,trengte ikke jeg ta noen videre prøver.Vet ikke om du allerede har tatt blodprøver for å sjekke hormonnivåer hos gyn?

Er vel disse prøvene som blir lagt til grunne for om du får forsøk eller ei.

Fsh verdier kan vel være med på å bestemme om du får forsøk.

Antar du kan ha litt forhøyet fsh og likevel få forsøk,men aner ikke hvor han setter grensene.Fsh er den hormonverdien som viser om du nærmer deg overgangsalder så vidt jeg har skjønt det :o).

Dine fsh verdier kan være flotte og fine selv om du er 40 !!!

Om konsiseringen du hadde for 8 år siden har noe å si,vet vel legen best.Kommer trolig an på hvor mye tenker jeg.Men kan berolige deg med at jeg har en venninne som er konsisert,og hun har i ettertid vært inne til prøverør.

Håper du får et like godt inntrykk av Hausken som jeg ,og mange med meg har fått,og at dere også snart er i gang og får hjelp til ønskebarnet.

Klem fra

Skrevet

Hei.

Nei jeg har ikke tatt noen blodprøver.... men jeg har sjekket med eggløsningstester og tempratur hver mnd og har hatt eggløsning hver gang.

Var gravid i februar men mistet i uke 6. Er spent på dette med FSH nå ja,,,,, .

Jeg tror nok problemet mitt er "alderen" min. Kanskje eggene mine er dårlige eller at livmorslimhinnen er for skral..

Skulle ønske jeg kunne til Hausken i morgen jeg nå hehe.. men men ..får vel bare vente til den 16mai.

Skrevet

heisann.

jeg er bare 21 år men har forhøyet FSH verdier, fikk konstatert det da jeg var 18 år gammel. Vi var til samtale med hausken 29.april. han satte meg på p-piller, og da var det i gnag. ruger nå på ett egg. problemet med høy FSH verdi er at jeg klarte bare å produsere totalt 3 egg under stimulering, hvor kun 2 ble tatt ut og ett var bra nok. Kvaliteten kan jo også være nedsatt ved vårt problem. men Jon hausken har gitt oss en sjangse vertfall. Nå gjenstår dte å se om det blir noe ut av det.

Du har vertfall valgt den rette klinikken, de er helt fantastiske. jeg ble glad i hele gjengen med en gang:D

Skrevet

Hei.

Jeg er 44 år og hører til på Kl. Hausken - opplevelsen min der med dem der var fantastisk. Meg fikk mye forklart som jeg ikke visste fra før :-)

Det er induviduelt opplegg for alle han behandler, derfor er det beste at du venter til du har vært hos han og fått snakket med han.

For min del har jeg tre barn fra før, laget på naturmetoden. Ble gravid for ett år siden som dessverre endte opp i Ma i juli - 9 uker.

Vi føler vi ikke ha tid å vente med å bli gravid på naturmetoden og satte derfor igang med prøverør.

Vi har i prosentvis liten sjanse for å lykkes men min trøst er at det må da noen til for å holde den oppe - så hvis vi er blant de 10-15% som lykkes er det verd et forsøk.

Men det blir nok bare med dette ene forsøket da jeg ikke regner med å ha befruktet egg for fryseforsøk, men jeg tror ingenting før jeg ser det.

Skal på UL den 2 mai - trolig egguttak 5 mai og blir ruger i uke 19.

Lykke til!!!!

Jeg krysser alt for at det skal lykkes med deg - hadde vært gøy om du oppdaterte meg etterhvert som tiden går.

Mvh

meg

Skrevet

Hei.

Jeg skal prøve å lage en egen link på hvordan det går etter hvert ....Jeg legger den inn her fra 16mai :-)

Jeg komme til å kalle den " 40år og prøverør,min historie"

Skrevet

Blir spennende å følge deg fremover.

Lykke til på samtale :o)

Skrevet

Hvis du er heldig kan du kanskje starte med en gang.... da vi var hos Hausken var jeg på dag 18 i syklusen min (tror jeg det var) og da bar det rett av gårde på apoteket etter samtalen og jeg begynte med medisiner med en gang...

Herlig sier nå jeg... slapp å gå å vente i flere uker på å sette i gang selv om det egentlig er kort tid... da var jeg 39 år og Hausken mente at jeg ikke hadde noen tid å miste så vi droppet masse undersøkelser, men mannen min måtte selvfølgelig til pers stakkars... det var heldigvis ikke noe i veien med han og selv hadde jeg i et år notert meg når jeg fikk mens og når jeg hadde eggløsning....

Så hadde jeg vært deg hadde jeg forberedt meg litt på muligheten for å sette i gang med en gang.

Vi var heldige og har nå en sønn på 13 måneder. Har i mellomtiden fylt 41 år, hatt en MA i forbindelse med fryseforsøk, men er nå 8 uker gravid i forbindelse med nytt IVF forsøk...

Lykke til !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...