Reservepappa Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Noen som vet sånn ca hvor lang eller kort tid det kan gå fra samleie og egget er befruktet til mann får symptomer på at man er gravid??? Som kvalme, hormonelle ting osv.....er det mulig å få symptomer etter bare 4-5 dager??
sedira Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 De fleste jeg kjenner som har blitt gravid, inkludert meg selv har fått symptomer i uke 5. Tror nok kanskje det er litt tidlig å kjenne noe etter 4-5 dager. men, det er sikkert mulig.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Ja, tror nok det er litt tidlig å få symptomer etter 4-5 dager. jeg fikk symptomene etter 5 uker
Ravna Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Jeg begynte å besvime veldig tidlig. Tror ikke det kan ha vært mer enn to-tre uker etter befruktningen, og jeg visste enda ikke at jeg var gravid. Graviditeten var ikke planlagt, og jeg hadde aldri hørt om at svimmelhet kunne være et symptom, så jeg kunne ikke begripe hvorfor verden ble opp-ned bare jeg prøvde å løfte noen lette vekter på treningsstudio. Svimmelheten holdt seg forøvrig graviditeten ut.
Turtelduen Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg sliter med migrene når jeg er gravid. Og husker nå at jeg fikk migrene tirsdagene etter at jeg skulle haeggløsning... Dvs 18 dager etter siste mens. Og det vil da igjen si at hormonene som gjør at jeg får migrene var allerede i gang 4 dager etter eggløsning/befruktning... :S (Jeg var jo helt sikker på at jeg ikke var gravid siden jeg fikk migrene så fort... Trodde jeg begynte å gå migrene utenfor svangerskap...) Så hormonelle forandringer begynner jo med en gang, men er nok få som merker det...
Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Sånn rent teknisk så tja, nesten umulig, men bare nesten. Egget blir befruktet i egglederen, deretter må det vandre ned til livmoren hvor det skal grave seg inn. Normalt sett tar dette ca 7 dager. Først når egget har gravd seg inn begynner kroppen å skille ut hcg (graviditetshormonet), men de første dagene er dette nivået så lavt at det ikke burde gi noen symptomer. Nivået dobler seg ca annenhver dag mener jeg det var så når man er kommet på den dagen man egentlig skulle ha mens, så pleier man å ha fått høyt nok hcg nivå til at det kan slå ut på en test og da vil det for de fleste også begynne å merkes i kroppen. Men, om egget er langt nede i egglederen når det blir befruktet, beveger seg for ned i livmoren osv så kan det feste seg bare 2-3 dager etter befruktning og da kan det være mulig å få symptomer i det minste 5 dager etter befrukting om kroppen er oversensitiv for hcg. 4 er nok for lite uansett.
Turtelduen Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 4 er ikke forlite.. Jeg er bevis på det. Merket det 4 dager etter befruktning. (selv om jeg ikke trodde på det)
Gjest mphs Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Jeg merket jeg var gravid ca.6 dager etter befrukning begge gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå