Gå til innhold

Bare min som er så liten? (5mnd og 8 dager)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide 3220 når hun var født, og idag 5950 og 64 ,5 cm.

Men helsesøster gjør meg nervøs. Legen har sett på henne, og mener jeg ikke må bekymre meg. men hs sier jeg skal gå på barneklinnikken for å få henne sjekket. Hun har nemlig fått en henvisning av en annen lege der oppe. De skal se om hun har refluks. Men gulper ikke noe videre mye heller.sukk....Har bare lagt på seg litt dorlig en periode...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var 3236g da ho blei født, ho blir 4mnd om ei veke.. Ho er bare 4980g no og 60cm..

Ho gulpa en del, men hs seie ikkje så masse om d:/ Men følger med på vekta ca kvar 14 dag, men ikkje masse ho går opp.. Dei to siste vekene har ho lagt på seg 100g..

Skrevet

Nesj, da mi var 5mnd var hun 62,2 cm lang og 6090g.

Skrevet

Min datter veide 3150 naar hun var fodt, og veier naa 6400 (er snart fire maaneder. Var liten ved fodsel, men har i folge legene hatt veldig god vektoppgang. De bruker en slik vekstkurve som tar hensyn til vekt og lengde ved fodsel for aa se hvordan hun vokser.

Jeg hadde ikke vaert saa bekymret hvis jeg var deg, men det er jo sikkert greit aa faa sjekket henne? Gir du henne fortsatt bare morsmelk (evt erstatning?) eller har du begynt med grot? Hvis ikke, saa kan det jo tenkes at melk ikke lenger er nok for babyen din?

Skrevet

Min sønn har tidligere vært til utredning fordi han la for lite på seg. De fant ut at han var for aktiv til å kunne legge på seg. Men det var ikke farlig. Dere må også ta i betraktning hvor høyog lang foreldrene er.

Han er nå 5 år å veier 18 kg.

Skrevet

Godt å høre at andre har små barn også her inne. Tror faktisk hun bare er en veldig aktiv unge som forbrenner mye og spiser sånn når det passer henne...ja får håpe dette går bra.

Skrevet

Hmm, snuppen var 3110g når hun ble født. Og veide6210g og var 63 når hun var 5mnd. Hun gulpet masse, men det ser ikke ut til å ha påvirket vekten=)Nå er hun 8mnd og 8kg=)

Skrevet

Min var 3100 ved fødsel og 5kg og 62 lang ved 4 mnd kontroll. HS er kjempefornøyd og hun følger fint sin egen kurve.

Skrevet

Alle barn er forskjellige, ingen er A4. Vår gutt er 4,5 mnd, og var 66,5 cm og 5980 g ved forrige måling. Er innenfor normalen på kurven, men bare såvidt, rett innenfor den nederste streken. Har hele veien vært veldig lang og slank. Han er superaktiv, hele tiden i bevegelse. Veldig godt humør. Spiser veldig godt, men gulper mye.

Så lenge vekten øker (og ikke går ned), og allmenntilstanden er upåklagelig, holder det at man veier med jevne mellomrom, og passer litt ekstra på, sier vår lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...