Gå til innhold

Uren hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har problem med dette? Uren hud og kviser i ansiktet.

Noen tips om hva som kan forbedre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp - har fått masse kviser etter at jeg ble gravid. Vanligvis har jeg ikke problemer med dette.

Men jeg var på apoteket og spurte om råd og fikk anbefalt Vichy Normaderm dyptrensende gele for uren og fet hud (grønn pumpeflaske). Og den virker!! Bare ikke gjør som jeg i begynnelsen og bruk den i hele ansiktet... den tørker deg helt ut! Men når jeg bare smører på kvisene er den helt utmerket! Virker for meg hvertfall!

Ellers drikk mye vann! :)

Skrevet

Jeg bruker produkter fra Dermalogica; litt dyre, men de hjeper. "Antibac skinwash" og "Oil control lotion". Jeg kjøper på www.strawberrynet.com. Der finner man makeup og hudpleieprodukter til lav pris. Bare husk på at når man handler for over 200,- må man betale toll..... ;o)

Skrevet

Høres kjent ut - jeg har ikke så mye kviser akkurat nå men føler at huden er grov og porene store. Jeg sliter mest med fett år - hvordan blir man kvitt dette? Har bare funnet en shampo for fett hår men ingen balsam (herbal essence) Noe råd?

Skrevet

Trenger du balsam hvis du har så fett hår? Balsam tilfører fuktighet til håret, og har du fett hår, er det, det siste du trenger!

Når det gjelder uren hud, er jeg kjempeplaget. Har aldri hatt kviser før, men nå har jeg utbrudd i hele ansiktet og til og med på brystet! Snakket med en venninne som er hudpleier, og hun mente at det kunne være en god idé å la dem være i fred. Ikke pelle, også unngå bruk av krem. Det har hjulpet meg litt ihvertfall. Problemet mitt er bre at jeg har talg i underhuden, og er tørr i overhuden, så det er umulig å bli helt fin igjen, tror jeg.

Vi får bare prøve å ikke bry oss så mye om det! Når vi har fått barn, blir de nok borte!

Skrevet

Jeg våknet idag og ser pokkern meg ut som jeg er 14 igjen :( Off... Skikkelig kjedelig men absolutt verdt det :)

Skrevet

Sliter med det samme.. Går til hudpleie innimellom, pluss at jeg bruker produkter hun anbefaler (Dermalogica). Det hjelper, men hormonene har sitt å si... så helt kvisefritt er det ikke nei. Har ikke fortalt det til familie enda, så de kommenterer det stadig:-) Skylder på mensen... hehe, men kan ikke ha evig mensen heller da. Noen som vet om dampen hos hudpleier er "skadelig" på noe vis? (når man er gravid)

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med MD Formulations og Decleor. Men for å finne ut hva som er riktig for akkurat din hud, ville jeg bestille en time til hudpleier.

Det som virker på min hud virker ikke nødvendigvis på din, og kan i verste fall gjøre vondt verre...

Lykke til!

Skrevet

Jeg er også mye plaget av uren hud, og var det også i første svangerskap. Men bare de første måndene...Etterhvert som tiden gikk fikk den flotte huden. Tror ikke jeg hadde en eneste kvise de siste 6 mnd sist gang...(ganske uvanlig for å være meg). Så hvis det kan være en trøst, så blir det bedre etter hvert...

Skrevet

hei;) sørg for å lufte huden en del, ikke bruk foundation ofte hvis du bruker dette. hjelper masse å dampe huden litt, enten når du sitter i badekaret eller over ei gryte rett og slett;) ellers bruker jeg NBG-kremen fra helsekost. kjempegod! kan nesten ikke bruke noe annet nå.. så bare pass på å ikke skifte på produkter, da blir huden forvirra. funka for meg i hvertfall:) lykke til!

Skrevet

fru gravid: ville helle gått til frisøren og funnet en shampoo der;) de i butikken funker dårlig og inneholde ofte mye silokon som fetter håret.. ingenting i veien med å bruke balsam, men ikke gni den inn i hodebunnen, bruk den kun i tuppene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...