Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Synes det brukes en haug av vaskekluter; til vasking av stump, bading, kluter ved drikking og spising. Hva gjør dere med klutene direkte etter bruk f.eks ved fjerning av avføring? Skyller dere dem, og henger dem til tørk, for å kunne bruke kluten på nytt? Det avhenger kanskje hvor "skitten" kluten ble? Tenkte jeg kanskje kunne få noen tips av dere?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Hvis jeg har brukt en klut til å vaske stumpen på babyen når hun har bæsjet, så skyller jeg den opp i varmt vann etterpå og henger den til tørk, deretter vasker jeg den på 90 grader sammen med en hel haug andre kluter, håndklær, sengetøy etc. Bruker den altså ikke på nytt ved avføring. Har hun derimot ikke avføring i stumpen, skyller jeg den opp og bruker den på nytt ved neste stell. Samme med kluter brukt til ansikt og hender, de kan godt brukes en gang til, men ikke mer enn 1, da.
Yo&La+spire Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Hvorfor skyller du den og henger den opp til tørk visst du ikke skal bruke den igjen? Visst eg har brukt kluten nedentil på snuppa, eller den er veldig skitten, så hiver eg den til vask. Ellers kan den brukes 2-3 ganger (kommer ann på hvor skitten den er).
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Jeg henger dem opp til tørk fordi jeg ikke liker å legge vått tøy i skittentøyskurven. Det kan nemlig ta litt tid før jeg får anledning/tiltakslyst til å vaske klær og da kan det utvikle seg ubehagelige lukter etc. Say no more..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Er ikke anonym over her, men svarer likevel; synes det er smart å skylle og vaske skitne kluter før en hiver dem til vask dersom de ikke skal vaskes med en gang. Jeg fyller ikke skittentøyskurven med våte saker; det blir bare grobunn for bakterier og sur stank.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Ehhh - man legger ikke fra seg en klut full av bæsjerester til tørk, uten å skylle ut alle bæsjerestene, da....Uuugghh og æsj, trodde det var logisk for alle at man skylte ut bæsjerester fra kluter som er brukt til sånt, uansett om man skal hive den direkte til vask etterpå..... Ellers vil jeg si at vi bruker klut kun til ansikt og hender vi. Og den skyller vi opp og henger til tørk, slik at vi kan bruke den igjen til samme formål under kveldsstellet. Underlivet,uansett om det er tiss eller bæsj, dusjes og vaskes vekk direkte under rennende vann. Tørker selvsagt bort mest mulig bæsjerester først, da.
Yo&La+spire Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Hehe....eg pleier også å skylle vekk bæsjen altså, men henger ikke til tørk. Men så har eg skittentøyet i lukkede plastbokser da (pga tøybleiene) så da har eg ikke det problemet at det lukter på hele badet;)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Ja, da så...Godt å høre at detikke var logikken og rensligheten som hadde sviktet deg. he-he, men det var vel litt måten du stilte spørsmålet på som gjorde at jeg misforsto deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå