Gå til innhold

Huff, dette er virkelig et problem for meg...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt flaut dette innlegget, men shit au... må få sagt det så noen kanskje kan få meg ned på jorda her.

 

Problemet mitt er at jeg er så redd for å bli gravid nå. Hver mnd går jeg rundt med angst for at jeg kan være gravid. Vi har to barn, og har muligens ikke lyst på flere, i allefall ikke på lenge enda. Vi trenger å fokusere litt på forholdet nå.

 

Så når vi "koser" oss da, og gubben kommer inni meg, så blir jeg helt uvel etterpå og resten av mnd, fordi jeg er redd for at jeg blir gravid.

 

Så, sånn er jeg nå. Begynte å blø litt med menssmerter i dag (i slutten av pilleprettet), så da tenkte jeg at kanskje det har noe med at jeg er gravid å gjøre... huff... selv om jeg har blødd på disse pillene før. I tillegg kom jeg plutselig på at noen spådde at jeg kom til å bli gravid denne våren. Hjelp!

 

Går på p-piller, og er flink til å ta de til samme tid, og glemmer ikke piller. Så sjansen er vel ikke så stor for å bli gravid da?

 

Håper virkelig noen kan berolige meg litt, for dette ødelegger mye for meg... (vil helst ikke høre om de som har blitt gravid på pillen nå :-p)...

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var jeg når tuppa var rundt 8 mnd også! LIVREDD for å bli gravid, og følte meg syk hele mnd fordi jeg var så engstelig :-S

Men ble ikke gravid før vi begynte å prøve da ;)

Skrevet

bruk kondom i tillegg da, om du er nervøs..

Med p piller og kondom skulle du være rimelig sikker... :-)

Skrevet

Har hatt det slik jeg også, han fikk ikke lov å komme inne i meg og jeg gikk altid på do etterpå for å "tømme meg" hehehe...

 

Har nå begynt på hormonspiral og føler meg mye tryggere. Kanskje det er noe for deg også? Hormonspiral skal vist være det sikkreste prevansjonsmiddelet på markedet.

Skrevet

Jo, men kondomen ødelegger så mye :-)

 

Men, kom igjen'a gi meg noen beroligende ord!

Skrevet

Akkurat sånn føler jeg det også, Mami. Føler meg nesten dårlig pga at jeg er så nervøs... Gikk du på p-piller?

Skrevet

Jeg hadde det og sånn før... men NÅ :) etter jeg fikk kobberspiral føler jeg meg mye tryggere. Jeg glemte jo alltid pilla før, hehe :)

Skrevet

Er ikke p-piller som blir riktig brukt 99% sikkert da?

Når en tar de til rett tid, ikke glemmer de en dag eller er syk med oppkast (rett etter inntakt av pillen) eller diare.

 

Det vil jo si at du bare har 1% mulighet for å bli gravid igjen det!

 

1% mulighet for å bli gravid er ingenting det!

 

1 av 100, og av de 100 er det mange fler enn den ene som slurver.

Enten med vilje, eller uhell. Kanskje ikke alle er klar over det engang....

En p-pille er vell en depo-pille, siden den varer i 24timer.

Kaster enn opp i løpet av de første timene etter at en har tatt dagens pille er det muligheter for at den ikke virker som den skal. (Da fortsetter en som vanlig, og beskytter seg på andre måter de førstkommende dagene!)

Kanskje den 1% som ble gravid har kommet ut for noe slik?

Kan jo være nok med en dagen derpå, eller omgangsyke.

 

Mange av de som går på p-piller er unge voksne/tenåringer også.

De lever jo ofte et hardt liv. Fylla på lørdag, bøtta på søndag - kanskje pilla går samme veien.

Eller eldre tenåringer som tenker "det skjer ikke meg" og dropper pillen titt og ofte. Er ikke mer som skal til vettu....

De er nok en stor del av den statistikken med 1%, tilsvarende 1 av 100.

Når en tenker på hvor mange tenåringer, mot voksne mennesker som har erfart at det ofte faktisk skjer nettopp seg selv, og ikke bare alle andre, som går på pillen - vil jeg tro at den 1% ikke er så veldig "reel" likevell.

Klart de kan si at de ble "gravide på pilla"! Men er det egentlig så riktig sagt???

 

Hvis vi kunne satt alle de som tar pilla på riktig vis i en bås for seg, er jeg ganske sikker på at faren for å bli gravid er mye mindre enn 1%.

Da mener jeg de som aldri glemmer en pille, og som er bevist på risikoen ifh oppkast og diare..... Hadde noen forsket på det, er jeg sikker på at resultatet ville blitt noe helt annet enn 1% risiko for å bli gravid.

 

Med fare for å trakke noen på tærne her - beklager det- tror jeg at det er mange som ikke er helt ærlige når de sier at de ble "gravide på pilla".

Jeg tror det har blitt en almenn unnskyldning blandt de som møter en viss grad av fordommer i samfunnet mot graviditeten sin.

 

I dag er det jo "in" å få utdannelse, jobb og god økonomi før barna kommer.

Samtidig som det er "kult" å være ung mor. Eller bare noe som rett og slett ønsker seg barn tidlig. Da er det nok veldig lett å gjemme seg bak "pilla" når de møter det harde samfunnet der ute.

Mener ikke å si at folk lyver. Men at en ikke alltid skal høre på hva som blir sagt, og ta det til seg.

 

Dette er bare tankespinn, og et par teorier.

Men fungerer som en god knagg for dårlige tanker når de melder seg!!

Skulle likt å vist hvor mange som faktisk følger "oppskriften" for p-pille bruk til ounkt og prikk og likevell blir gravid?!

Er det egentlig mulig at hele 1% kan bli gravide når de tar medisiner som hemmer hormonet som gjør det mulig?

Skrevet

Hvis dere ikke vil bruke kondom,så får dere praktisere og hoppe av i svingen (i tillegg til prevansjon,selvsagt).

Da er det jo enda litt tryggere.

 

Jeg stolte kun på kondom da jeg var i den situasjonen.

Nå er gubben snippa, så det er ingen redsel for å bli 7 barnsmamma.

;o)

Skrevet

Tusen takk for svar! Særlig til deg, nytt nick. Det var betryggende å høre.

 

Jeg har aldri blitt gravid på pillen før, så skjønner vel egentlig ikke at jeg skal bli det nå heller. Men, jeg har alikevel den angsten...

 

Og å hoppe av i svingen er det ikke alltid vi får til, hehe.

 

Huff, at jeg ikke kan lære meg å slappe av og ta ting med ro...

Skrevet

Spotting og mellomblødning på piller er ikke tegn på gravididtet.

 

Det er bare et tegn på at du reagerer på pillene.

 

Kanskje du kan snakke med legen om å bytte prevensjon? Og husk å burke kondom i den usikre perioden mellom de ulike prevensjonsmetodene om du skal bytte:)

 

Det er ganske uvanlig å bli gravid på p-piller om man bruker de riktig og jeg tror det er din egen redsel som spiller deg et puss bare.

 

Så kjære deg, slapp av:)

Skrevet

Takk, meg & lille vampyr :-)

 

Det hjelper på å få høre det fra andre. Og godt å høre at blødning ikke er et tegn... jeg fikk det liksom for meg :-/

 

Tror jeg skal få byttet merke, så jeg slipper disse blødningene. Og jeg vet jo egentlig at det er liten sjansj for å bli gravid. Jeg klarer liksom bare ikke å stole på meg selv, og må ha andre til å fortelle meg det :-)

Skrevet

Dytter litt, jeg...

Skrevet

jeg har det helt likt......... jeg har to gutter, og er livredd for å bli gravid pånytt. jeg går på pillen, og har nå klistret brettet på speilet for å huske på dem. jeg har ikke glemt en jævla en.....jeg kjenner etter på kroppen hele tiden likevel, for jeg har blitt gravid ved å bruke BÅDE kondom OG pillen samtidig før. men nå går jeg på noen andre piller, og foreløbig har de jo funket fint. jeg lurer meg avogtil innom apotek for å ta tester, for jeg er kjemperedd for å få noe barn nå. nå har jeg nok med de jeg har, men vil ha en til om kanskje 5-6 år.... etter det blir det nok sterilisering.

vet ikke om det var no hjelp i det men dog..

Skrevet

3småkrapyl:)

Så mye som de tok, så tror jeg det er rimelig sikkert hos oss,iallefal.

Hvis det er en yngre mann, pleier de nok tenke at de kanskje kommer tilbake for å reoperer. Men hos min mann var det så uaktuelt som det går an,så de tok store stykker av strengene.

Ikke redd,jeg =o)

 

Har jeg ikke blitt gravid nå, blir jeg det ikke heller. Er snart 3 år siden han fikk gjort det.

Skrevet

Kutte strengene er ikke helt aktuelt her enda :-) Men, slitsomt med denne angsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...