Gå til innhold

Dagens hjertesukk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare begynne med å si at jeg er inne i en dårlig periode i forhold til mine svigerforeldre. "Alt" de gjør irriterer meg, og det skyldes en rimelig stor overdose av de.

Så mulig jeg overreagerer. De er veldig snille og gavemilde, bare det at de ikke alltid hører etter hva vi sier. Eksempler:

Jeg fortalte at nå har jammen jentungen snart vokst ut av joggeskoene. De kjøpte nye, i en størrelse mindre enn de hun hadde. Typisk på salg slik at vi ikke kunne bytte de heller. Det værste var at jentungen var med da de kjøpte skoene.

Vi ønsket oss reiseseng til jul da eldstemann var nyfødt. Jeg fortalte at på babyshop hadde de en til tre hundre. Men de orket ikke å kjøre en halv time ekstra, så de kjøpte en til åtte hundre.

For ikke snakke om alt tøyet som blir kjøpt, som er for lite. Leker som blir kjøpt i dyre dommer, men som aldri blir lekt med.

Det siste nå er at de vil kjøpe ny vaskemaskin og tørketrommel til oss. Kjempe snilt! Bare det at vi har sett oss ut en kombinert vaskemaskin/tørketrommel til seks tusen, siden den skal stå på hytta og ikke kommer til å bli brukt så mye. De på sin side har sett på en til tretten tusen. Noe vi mener er litt i overkant dyrt. Greit at det er de som skal betale, men kan de ikke heller gi oss pengene da. Det er tusen andre ting vi trenger.

Uff, nå virker jeg bare utakknemlig. Ja, ja, da har jeg da oppnådd en ting med å skrive dette innlegget. Selvinnsikt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du har oppnådd selvinnsikt. Siden du absolutt ikke bør irritere deg over gavmilde svigerforeldre, og absolutt ikke bør telle på kronene hva de gir dere fordi du ender opp med å regne på hva du kunne fått hvis de hadde gitt dere penger i stedet for gaver...noe du selv skjønner at er direkte uforskammet.

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde sånne svigerforeldre,jeg =o)

De har sikkert råd til det,ellers ville de kanskje ikke gjort det.

Men send dem den linken til rimeligere maskin,og si det på den måten at dere ikke vil de skal pøse ut med penger på dere.

At de kjøper for små klær og sko, det kan være fordi de ikke har fått høre det ordentlig fra dere at de må gjerne være 1 år eller 2 større i str.

Igjen,bruk snille ord. Ingenting er mer sårende enn å bli tråkket på når man er svigerforeldre/foreldre, når man egentlig mener å gjøre det aller beste for sine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...