gordingoingslim Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Sønnen min har hatt diare siden Søndag altså i 5 dager nå. Er usikker på om jeg skal ta han med til legen. Han har vært litt mer grinete til tider enn vanligvis, men ikke mye. Litt mindre appetitt. Men er like aktiv som vanlig. Har hatt litt feber i dag, men sånn feber som varer i 1-2 timer blir borte og kan komme tilbake litt igjen, men ikke veldig høy feber.38,5. Han driver å får opp jekslene nå pluss at han fikk mmr vaksienen for 8 dager siden.. Tror dere det kan være pga tenner eller vaksinen eller er han syk og bør tas med til legen? og er det normalt med diare i så mange dager??? Er veldig usikker nå. Noen som vet?
cherry coke Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Ta han til legen. Bedre å sjekke en gang for mye. God bedring til gutten din=)
gordingoingslim Skrevet 24. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2008 Er det noe man bare plutselig kan få? Han har jo aldri blitt plaget av det før..hmm er det noe farlig med det? og kan han dra i barnehagen da sånn i forhold til smitte?
gordingoingslim Skrevet 24. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2008 Noen som har tatt med barnet til legen pga langvarig diare? og hva og hvordan undersøker legen barnet?
cherry coke Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Ville holdt han hjemme siden han har feber også. Vet ikke hva det kan være. Kanskje han spiser noe han ikke tåler? Ring legen i morgen, de har bedre peiling enn noen her inne;)
2 boys & now pink Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Sitter i samme situasjon. Fredag forrige uke begynnte minsten å kaste opp, og det varte tom lørdag. Mandag morgen våknet han med diare og det har vart siden. Jeg ringte tidligere i dag til legevakten for å høre om det var noe jeg skulle gjøre, og fikk der beskjed om at varte det et døgn til så skulle jeg komme inn og sjekke væske balansen hans, men at det ikke var akutt siden han spiste og drakk som normalt. Ble han mer trøtt eller endret allmentilstand, måtte vi komme med en gang. Gutten min er 14 mndr.
sedira Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Jeg har ikke hatt barn med langvarig diare selv, men venninda mi hadde det. hun dro til legen med barnet for å sjekke om han fikk nok veske, også tok de avføringsprøve. De fant ingenting på prøven, og etter 10-14 dager med diare gikk det over av seg selv. Tror nok ikke det er noe farlig, men hvis du føler deg usikker ville jeg tatt en telefon til legen i morgen for å høre hva han/hun synes.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Reaksjon på vaksina, tenker jeg. Og så lenge han beholder mat og drikke og ikke er slapp og dårlig, er det vel ikke så mye å bekymre seg over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå