Gå til innhold

Da har jeg undersøkt hva litt hva de ulike alenemødrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

som tråler dib i tide og utide lå ann på skattelistene, og jeg kan jo godt skjønne hvorfor dere må til enhver tid spørre om når stønad av den ene eller andre sorten blir utbetalt! kan ikke være enkelt og måtte leve en uke på havregrøt og vann, men da lurer jeg på hvordan dere har råd til rockeringer og hairextensions??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alenemor. Og jeg har aldri levd en uke på havregrøt og vann, bare så det er sagt. Jeg har ikke dårlig råd, og kan ikke være annet enn superfornøyd med de ordningene og den hjelpen alenemødre får.

Og hairextencion.. Jeg for min del har flere venninner som er frisører ;)

Skrevet

Nå leste jeg om en spesiell som har klaget veldig over sin elendige økonomi i det siste, hun hadde tatt extensions til ca 4000 kroner inkl børste og har man nesten ikke penger til mat så lar man vel være og ta extensions?

Skrevet

Jeg jobber 100%,har egen leilighet.Har ikke rockering eller hairextension,men har sit upps rulle ogstrikk.Teller det? Jeg spiser havregrøt til frokost hver dag fordi det er sunt.Har ikke valgt å bli alenemor,men klager ikke.Får ingen stønader da jeg kjenner greit.Jobber bare i butikk,så kjempehøy lønn har jeg ikke.Sparer faktisk 2500 i mnd og vi mangler ingenting.Er det noe du vilsnakke om?

Skrevet

ja er det noen sak når man "kjenner" greit?:P

Skrevet

Hehe, ok ok.. Ja, da er jeg enig med deg. Man må jo prioritere, absolutt. Jeg hadde nok heller foretrukket ordentlig middag, enn langt hår som detter av etter noen mnd..

Men jeg kan si som så.. At med OS, dobbel barnetrygd og bla bla, kontantstøtte, bostøtte og hele den sulamitten så får jeg sånn avrundet 20. 000 i mnd. Og jeg kan _ikke_ sitte å påstå at jeg har dårlig rå!!

Jeg har ikke hjemtelefon eller abonement på mobilen, jeg bor i Oslo så jeg føler ikke at jeg trenger lappen med det første - kollektivtrafikken er genial. Så jeg sparer en krone eller to bare på det.. Men klart.. Det finnes jo de som får mindre, eller som jobber og ikke har OS som inntekt. Men jeg for min del lever ikke dårlig :)

Skrevet

Skulle jo stå tjener......Kommer ann på hva du synes er greit,men jeg har utbetalt 16000 i mnd,og det er jo ikke så mye,men kan leve greit på det.Jeg tror du HI tror at alle alenemødre er kravstore.

Skrevet

jeg har ikke råd til rockeringer og hairexrensions, men det betyr også at jeg slipper å leve en uke på havregrøt og vann

Skrevet

Å gud, jeg har ubetalt over ti tusen mer enn deg i måneden, så jeg er imponert over at du klarer deg så bra. Men det kommer jo helt an på hvor i landet man bor (bokostnader) osv da. Uansett bra gjort!

Skrevet

Jeg får ikke noen annen stønad enn barnetrygd og barnebidrag, jobber heltid, har ikke bil (ikke sertifikat heller...) og leier leilighet.

Sønnen min og jeg var på en fantastisk ferie i USA i februar, DisneyWorld & Florida.

Det kommer vel helt an på hva man prioriterer, jeg vil heller reise på turer med poden og gå til frisøren 2-3 ganger i året enn å være strøken på håret til enhver tid og ikke ha råd til noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...