LOCP Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Håper det er noen som kan hjelpe meg!! Jeg var dagmamma i 3mnd for et barn i 2007. Sitter nå m selvangivelsen, etter d jeg forstår skulle de ha sendt inn lønns og trekkoppgave innen januar 2008. Noe de ikke har gjort. Hva gjør vi nå?! Noen som vet???
Tia med 2 ♀ Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 betyr det at du var dagmamma i deres hjem, hvis ikke er det du som er ansvarlig for å ordne med skatt.
tarzanjenta Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Tror det er snakk om et standardfradrag for både foreldre og dagmamma. For foreldrene må da betale inn en sum til kommunen innen januar 2008, vi fant da ut at det skilte 700-800 kroner. Så vinninga gikk på en måte opp i spinninga. Så vi droppa hele greia. Dersom du kun var dagmamma i 3 mnd, så tror jeg ikke du kommer opp i summen for fullt fradrag. Er ikke sikker, men vi regnet for et helt år. Husker ikke hvor jeg fant noe om dette, enten på hjemmesiden til kommunen eller skatteetaten. Men tror fristen for slike opplysninger gikk ut i januar ja. Lykke til!
tarzanjenta Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Ehh, noe jeg glemte. Dersom du har vært svart dagmamma som de fleste andre så er det jo ikke noe å gjøre hverken for den ene eller andre, men dersom du har vært hvit dagmamma, så skal foreldrene ha betalt inn en sum til kommunen + lønnsog trekkoppgave for 2007. Da må vel også du oppgi hva du har tjent??? Aner ikke helt om jeg har huska riktig nå. Men vi hadde det opp til diskusjon før jul husker jeg.
sveis Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Hvis du hadde barnet hjemme hos deg, så fører du opp det du du har fått utbetalt minus 2700,- (man kan trekke fra 900,- per mnd for utgifter og slitasje). Dette skal føres på post 2.1.3. Skriv også ned hvem som var oppdragsgiver, i tilfelle de vil kreve foreldrefradrag for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå