Gå til innhold

Hjelm i sykkelvogn?


selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Bruker dere hjelm på 1 åringene i sykkelvogn? Vi prøvde, men syns at hodet kom i en helt merkelig posisjon liksom... Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ja vi bruker hjelm i sykkelvognen. Tør ikke tenke på hva som kan gå galt hvis det skulle skje noe med vogna. Kan jo få ganske god fart på sykkelen. Men det er sant at hodet blir hengende litt rart. Det jeg har gjort er å senke ryggen i litt mer liggeposisjon. Da ble det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke i vår vogn... Tenker at de slagene hun får i nakken når hodet er i feil posisjon kan være skadelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har kjøpt vogn idag, men tenker ikke å bruke hjelm i den... Vi brukte jo aldri hjelpm når vi sykla rundt som4-5 åringer vi...og det gikk jo bra det! Sjelden man hører om alvorlige hodeulykker på sykkel.

 

Med all respekt for de som bruker hjelm altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull og tøys om at det er sjeldent er hodeskader på sykkel. Det skal bare et uheldig hodefall/slag så går det galt.

 

Tenk om sykkelen/vogna blir påkjørt av en bil, eller fallulykker?

 

Hjelpes, heller hjelm enn en alvorlig hjerneskade- eller i verste fall død..

 

Vi måtte alltid bruke hjelm når vi syklet som barn, og selv med hjelm fikk jeg kraftig hjernerystelse en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg kan fortelle deg en historie... I 1992 døde en god venn av meg fordi han tippa på sykkel, døde momentant da fortauskanten traff han over øret... hadde han brukt hjelm hadde han vært her idag...

 

så er vel bare flaks at det gikk såbra med oss som det gjorde.. Og det er ofte alvorlige ulykker på sykkel der hjelmen redder liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vet jeg at det skjer at folk får hodeskader på sykkel, men i fht antall som er ute og sykler hver dag mener jeg fortsatt at det er lite hodeskader da, og bruker altså ikke hjelm i vogna vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi bruker sykkelhjelm på begge barna i vonga, og kommer nok til å fortsette med dette selv om snuppa var ganske misfornøyd på første tur (har nettopp kjøpt vognen), siden hjelmen ikke ville sitte ordentlig på hodet (og hun prøvde å ta den av). Eventuelt får hun sitte bakpå sykkelen (da også med hjelm) i Hamax-sete. Synes det er viktig å begynne med hjelm tidlig, slik at barna tar det som en selvfølge at de skal ha den på når de begynner å sykle selv senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...