Gå til innhold

Noen som har sett fine bunader???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke fordra disse obs, sparkjøp eller cubus bunadene....leter etter noe litt spesiellt, følger med på finn for jeg kjøper gjerne brukt...gjerne litt"bondsk"...noen tips til nettbutikker etc?? Jente 2 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jul på månetoppen-drakten er litt annerledes om du får tak i den brukt. Har bare en til gutt jeg.

Skrevet

Jeg så noen kjempeflotte i dag, på en egen barnebutikk. Det var en hverdagsbunad som het Hardanger og var ikke så ulik hardangerbunaden. Kostet 995,-

Skrevet

Jeg likte godt festdraktene de hadde på exit.

Skrevet

hva med rutaliv og renna-stakken?

ellers synes jeg fantasidrakten til maximilla er flotte. :D

Skrevet

ja rutaliv og rondastakk.....hvor får jeg kjøpt den tro?

Skrevet

Hvorfor ikke invistere i en ordentlig bunad? Få sydd en på feks husfliden. Disse kan da syes ut og inn, og det er koselig å ha det til et familieplagg som går i arv.

Synest selv det er mye kjekkere med ordentlig bunad enn masseprodusert festdrakt.

Skrevet

Vel, nå er det snakk om en to-åring her,da. Selv så har jeg bunad. Og den er jeg kjempeglad i

Skrevet

Eldste snuppa her fikk trønderbunad av sin bestemor i julegave det året hun fylte 1 år. Den var sydd slik at hun hadde den helt til hun var fire. Nå går den i arv til lillesøster til neste år.

Den kostet 2500 kr, men det var egentlig bare syinga. Disse småttisene trenger jo ikke så mye stoff, så mamma kjøpte rester hos husfliden for rundt 500 kr også kostet det 2000 kr å få sydd den. Kan sikkert få det litt billigere hvis noen syr privat. Snuppa tok bilde i den da hun var 1 1/2 år og det ble kjempebra!!

Du får faktisk kjøpt bunadssølv også til småttiser. :) Bunadssko får du i str 20 for kr 49 på spar kjøp :)

Kanskje høres 2500 kr dyrt ut, men du har den til alle spesielle anledninger i fire år, og det koster nok mere å skulle kjøpe finkjoler og festdrakter for hvert år....

Skrevet

jeg har sett de på div. barnebutikker rundt om faktisk.. koster rundt 1200 kr. Men ja, prøv husfliden. ;D

Skrevet

maxemilia er kjempe fine. Har den til dattera mi

tror jeg ga ca 2500 sammen med bunaden,cape,regnfrakk og sånn pung til å feste i bunaden.

lotp la ut en link over her

Skrevet

Ja? Min mor hadde bunad fra hun var 1 til hun ble konfirmert, de arvet jeg når jeg var liten og dersom jeg skulle få en datter blir de hennes. Vi har alltid hatt bunad og er veldig glad for det. Vi har ikke bunad til gutt i familien, men lager nå ny tradisjon med bunad til gutt som starter med min sønn. Han får bunad i år, 1.5 år og så lenge han er villig til å gå med det.

Skrevet

Den som cat.68 har bilde av selger de på Bogerud.

Skrevet

heimenhusflid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...