Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 skal sette opp budsjett, legge matpenger for en mnd i en skål. er så lei av dårlig økonomi:P noen som kan svare hvormye matpenger dere bruker på mat pr dag ca?
maria isabell Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 4000-5000 kanskje...maten er jo så dyr...men du kan jo få det billig viss du er bevisst på tilbud og handler på rema:)
Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2008 ja, sant det:) tusen takk for at du skrev det opp:D
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Pr dag veit jeg ikke, men sånn ca i mnden går det fort noen 1000 men vi er tre da (2 voksne og en 2-åring). Men vi sparte MYE penger i mnden på og stor handle på rema.. Det som er lurt og gjøre når dere setter opp budskjett er og finne ut hvor mye dere bruker på en mnd, ta vare på kvitteringene på all mat dere handler på en mnd og regn sammen gå over regningene og se hva som er "unødvendige" ting som dere kan klare dere uten, feks, chips, brus,godteri o.l.. Der sparte vi inn mye, vi brukte kansje 1-2000 i mnden BARE på godterier o.l vi...
Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 hehe, der har jeg litt flaks, for jeg spiser ikke godis eller brus nå. eller chiips og slikt. så det kan han samboeren min betale av egen lomme:P men takk for innspill:):) blir glad når jeg hører sånt
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 bruker ca 900kr når vi lever økonomisk
Gjest Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Med alt av husholdningsartikler (fra mat til dopapir) bruker vi ca 3000 kr i måneden tenker jeg. Noen ganger blir det mer, andre ganger blir det mindre. Pleier å kjøpe inn stort hver 14.dag og fylle på med brød, melk, frukt og grønnsaker når det er behov =)
Bare™ Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Et tips til å budsjettere kost, er å sette opp en "plan" på hva du skal ha til middag til de forskjellige dagene i uken. Feks Mandag er pannekaker, tirsdag er fisk, torsdag er kjøtt, osv.. Og så fortsette med en plan over antall måtlider pr dag. Feks frokost, lunsj, middag, kvelds. Da får man et realistisk budsjett mtp hva man egentlig spiser og hvor ofte. Også det evinnelige "maset" om å handle inn en gang i uken, og IKKE når du er sulten Da har man spart masse, masse unødvendige utgifter:) Lykke til!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 3500-4000 pr mnd når vi strammer inn, og ca 5000 i mnd når vi lager til litt ekstra. Passer på å handle èn gang pr uke og da stort sett på REMA 1000. Har alltid middagsplan for ca hele uken. Det verste som er, er hvis man går fra butikk til butikk og handler. Eller handler litt hver dag. Vi er to voksne og en småspist jente på 1 og3/4 år.
C@milla *EMIL* Skrevet 25. april 2008 #11 Skrevet 25. april 2008 Eg ser me handle for ca 700 kr i veka. synes egentlig at forbruket har gått opp etter at eg blei gravid, så kanskje eg har fått litt andre "lyster" av det..) Men som dei fleste andre seier, eg handler på Rema 1000, og ein gong i veka. Sånn lørdagshandling og å stikke innom butikken for å kjøpe noe, er det dyraste eg gjør.. så det prøver eg å holde meg vekke frå.. bruker maaaange hundre kroner kvar gong eg fristas av det.
simba>>>3gutter Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Vi ukeshandler for ca 700-1000 kr og det er med bleier og alt anne man kjøper i butikken. Vi pleier også å reisetil Sverige ca hver tredje mnd og stor handle og fylle opp fryseren. Vi er to voksne og 1 barn og en hund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå