Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 hei, jeg lurer veldig på om jeg har krav på barnetilsyn, jeg er alene mor og sliter så me bekkenplager enda etter svangerskapet, er på behanling 2 - 3 ganger i uken, min mor hjelper meg med barnet stort sett hele tiden, fordi jeg klarer ikke å løfte henne, jeg har også mistet følelsene fra livet og ned 3 ganger, fallt og der ligger jeg i 10-15 minutter.. jeg betaler min mor litt, men ikke så mye som det jeg egentlig burde.. Jeg får rehabliteringspenger rundt 9 500 kr og redusert OS, sp jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem med trygdekontoret, noen som har noe erfaring på dette området her??
wamaitha Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Jeg fikk beskjed da jeg var alvorlig syk at jeg kun fikk dekket stønad til barnetilsyn hvis jeg hadde barnehageplass og eller sfo, fordi det er plasser jeg ikke kunne si opp pga at jeg var syk, men en dagmamma kunne jeg si opp pga sykdom, uansett hvor mye jeg trengte damamman min når jeg var syk. Tror du heller må kontakte kommunen om hjelp, det fikk hvertfall jeg beskjed om.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Dattera mi er 4 mnd, hun er jo for liten til å være i noe barnehage ( problemmet er at jeg må ha noen til å passe på jenta mi hvereneste dag, pga bekkenplager, jeg klarer ikke å bære henne til sengs engang, nei jeg vet ikke helt, skal ta å høre med HS om hun vet noe... Jeg håper noen andre med barnetilsyn-erfaring kan svar meg..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Er Kontantstøtte og Barnetilsyns stønad det sammer ??
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Kontantstøtte er noko ein kan få frå når barnet er 1-3 år. Og barnetilsyn er noko ein kan få når ein betaler for barnepass, foreks barnehage. Blir dekka 64% av utgiftene. Du kan jo søke om heimehjelp??
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Mamma hjelper meg, jeg bor hos henne, fordi jeg er svært belastet med bekkenplager.. Hun vil jo ikke ha noe, men jeg betaler henne rundt 3 - 4000 kr i mnd, jeg er på behandling 2-3 ganger i uka, i tillegg er en del hos legen, og jeg klarer ikke å bære henne, så jeg må ha hjelp til alt.. Jeg har fallt 3 ganger hjemme, i det jeg har reist meg så har kroppen min sviktet totalt, mistet følelsene fra livet og ned.. Har nevnt der litt lengre opp, men skrev det igjen, det var ei jeg kjenner som mente at jeg har krav på banetilsyns stønad, men jeg anner ikke og jeg er litt redd for hvordan dem på nav vil reagere på det og ikke vet jeg hvordan jeg skal gå frem heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå