*Kleopatra Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg sliter sånn med soleksem. Får det alle steder utenom ansiktet, men hals-bryst-armer-mage er verst. Ser ut som veldig store knallrøde kviser tett i tett, noen områder er helt rødrosa opphovnet og det klør noe sinnsykt. Det kommer etter bare noen minutter i solen, og hjelper ikke samme hvor høy faktor jeg smører med. Noen som har en mirakelsolkrem som stopper soleksem? Føler jeg har prøvd det meste, men må spørre likevel. Dumt å ikke kunne gå i t-skjorte i denne varmen.
snartmammapåny Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 fikk et råd av svigermor en sommer jeg fikk soleksem. Hun anbefalte å bruke slik spray på solkrem. Muligens du har prøvd det, men om ikke er det jo verdt et forsøk;)
*Kleopatra Skrevet 24. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2008 Har prøvd spray solkremer ja, men de har ikke virket.
snartmammapåny Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Tar du noen medisiner som kan gjøre deg ømfintlig mot solen?
*Kleopatra Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 Nei, ingen medisiner:) Hatt det siden jeg var lita, men noen år er verre enn andre. I år er det tydeligvis skikkelig ille.
snartmammapåny Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Nei da har jeg ikke flere forslag desverre...:S Har du prøvd zyrtec eller annen alergimedisin...mulig det kan dempe det litt... Lykke til iallefall!
frøken blå Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 ALPNAERING sin solkrem!! Ingen over ingen under (",) Solare 16-18 En vannfast solkrem med middels solfaktor, SPF 16 – 18. Aloe vera, aprikos og vitamin E beskytter, styrker og gir næring til huden. Sun cream inneholder solbeskyttelsesfilter som effektivt både reflekterer og filtrerer UVA- og UVB-stråler. Kremen trekker fort inn i huden og er ikke klissete og er tilpasset personer med blondt eller rødlig hår og blå, grønne eller brune øyne samt til barn. --------------------------------------- Solare 6-8 En vannfast solkrem med lav solfaktor, SPF 6 – 8. Aloe vera, buritpalmeolje, aprikos og E-vitamin gir kremen en næringsrik og fuktgivende effekt, samtidig som den effektivt filtrerer UVA- og UVB-strålene. Sun cream inneholder mikroinkapslet solbeskyttelsesfilter som forhøyer den beskyttende effekten. Kremen trekker fort inn i huden og er ikke klissete og er tilpasset dem som allerede er litt brun eller personer som tåler solen godt. Dvs personer med mørkt hår, brune øyne og mørk hud. (Alpnaering har "kunde fornøyd-garanti" dersom den ikke skulle innfri kravene dine....)
esmase Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Mener å ha hørt at Betakaroten skal hjelpe.Det gjør også sånn at brunfargen sitter bedre/lengre. Du kan spørre på helsekosten,de bruker å ha noe for alt har jeg inntrykk av =) Ellers må du enten gå i langermet,eller være kortere perioder ute i sola,noe som ikke er spes moro..
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Jeg brukte homeopatmedisin i 1993 og har ikke hatt soleksem siden. Ikke sikkert alle er like heldige da.
*Kleopatra Skrevet 24. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. april 2008 Det merket har jeg aldri hørt om, hvor kjøper man det?
frøken blå Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Mail meg på [email protected] så skal jeg forklare. Har nettopp blitt "kjent" med Alpn selv jeg!
*Kleopatra Skrevet 24. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. april 2008 Er vandt med å gå i langermet på sommeren ja, er ikke noe gøy. Kanskje jeg får høre på helsekosten, takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå