Gå til innhold

Kjøre gjennom RENNFAST!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Haugesund og må da kjøre gjennom Rennfast. Har en diesel bil som ikke er så veldig sprek. Klarer jeg å kjøre gjennom med den?

Hva heter kaien man kommer til når man skal ta båten til Haugesund? Hva heter kaien man kommer til?

Takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er dette? Østfoldingen skjønner ikke noe her...hehe

Skrevet

mortavika - arsvågen. kommer deg nok sikkert igjennom, bare til å ta tida til hjelp...

Skrevet

Hehehehe;D Rennfast er en lang tunnel under vann som visst nok har en lang og til tider kraftig stigning.

Skrevet

Tiden til hjelp ja... Jeg får panikk viss bilen stopper inni tunnelen! Sukk...

Men takk for svar:-)

Skrevet

Mor hatet rennfast, men hun kom seg alltid gjennom, selv med den lille skrøpelige bilen hennes, så det går nok helt fint. Bit tennene sammen eller pust godt med magen, så går det så bra så:-)

Skrevet

Hvor mange hester er det i bilen din ND? 100? Kjør på lavt gir, en Opel skviker aldri!!!!!!!!!!!!!*ler* De kan jo ikke bygge noe som ikke alle biler klarer å komme seg gjennom

Hilsen ei som har svikta Opelfamilien å kjøpt seg en Saab

Skrevet

Men du, det er ikke bare en tunnel, men to...Sorry, skremte jeg deg ennå mer nå?

Skrevet

Hæ??? Har du kjøpt Saab? *sjokk*

Det er en zafira Di. Alltså ikke turbo. 80 hestekrefter.

Ville du heller gått for vectraen 1,6 liter personbil?

Skrevet

Off, off.... Hvor lang tid bruker man gjennom disse tunnelene da?

Skrevet

Syns jeg leste noe om "kolonne" kjøring gjennom tunellene denne helgen. Var noe rydde/vaske greier :P

Skrevet

Gubben MÅ bli med kjenner jeg...

Skrevet

Ok. Jeg skal heldigvis ikke før 6. mai. De skal vel vaske den til meg da;-)

Skrevet

Da er de nok ferdige ja :)

Skrevet

Haha... De lager ikke tunneler som er så bratte at biler ikke klarer å kjøre opp der da.

Skrevet

Ja, vi har kjøpt oss en 2008 Saab 9-5 st.vogn med 150 hk diesel. Men det blir bare for ett drøyt år, så er det tilbake til Opelfamilien, jeg lover:))))

Spiller ingen rolle hvem av bilene du tar snuppa, du kommer glatt igjennom med begge.

På Hvaler der foreldrene mine bor er det en undervannstunnel som er på 3455 meter (tror jeg) det går så greit atte, ikke noe problem,selv om det er litt bratt i hver ende.

Trenger ikke å ha med kællen, ta pust som om du skulle føde, detta går sååååååååååå bra atte:)

Klem

Skrevet

De gjør faktisk det. Ikke så bratt men stigning som varer veldig lenge.

Et vennepar av oss kjørte nettopp igjennom med en stor ny bil, da røyk dynamoen.

Søstera mi sliter og med en Renault Laguna 2002 modell.

Skrevet

Klart du kommer deg igjennom :) Jeg har kjørt et par hundre ganger fra Haugesund til Stavanger i en LITEN Peugeot, og den jekk som ei kula! :)

Ta det med ro og kjør i et lavt gir så kommer du opp, det er ikke sååå bratte bakker :)

Skrevet

Om du har god tid kan du jo ta fergen fra Mekjarvik til Skudeneshavn heller (og komme innom på besøk til meg!) og kjøre derfra til Haugesund. Fergen tar 1.20 timer og du slipper tunneller=)

Skrevet

Er det en omvei?

Hvor ligger Mekjarvika? Kan jeg ha med bil på den fergen?

Skudeneshavn? Er ikke det på Karmøy? Hva skal jeg gjøre der? Hehehe:-)

Skrevet

Hehehehe;D

Er ikke kjent der. Har aldri vært i Haugesund engang...

Skrevet

Mekjarvik ligger langs sammevei som Rennfast, men du tar av til fergekaien før tunnellene. Så kommer du i land på Karmøy ja, da er det bare å følge veien til Haugesund. Trenger ikke ta av en eneste plass før rundkjøringen til Sykehuset=)

*reklamerer for øya mi*

Skrevet

Bla bla...! Hehe;)

Var bare for å slippe de fryktede tunnellene da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...