carro19 Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Lakserolje er det farlig??? hørte med en på apoteket om lakserolje, hun anbefalte det ikke, får det kan oppstå komplikasjoner siden ikke fødselen skjer av seg selv.. noen som vet om dette stemmer?? eller om det er farlig??
gullegget Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Det kan vere farlig. Ring jordmor å hør hva ho sier.
*tornerose* Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Sniker meg inn fra 2. trimester. For all del ikke ta lakserolje, snakker av erfaring. Fikk det anbefalt av ei venninne av meg da jeg gikk på overtid med jente nr. 2. Ble forferdelig dårlig i magen av det og riene startet. Havnet på sykehuset, men fikk beskjed om at dette bare var falske rier og ble sendt hjem igjen. Fikk skikkelig kjeft av jordmora å sa at dette kun skaper unødvendige smerter. Barnet er klart når alt er modent og barnet kommer når det kommer. Ikke annet å gjøre enn å være tålmodig ) Jeg vet, vanskelig, men nå er det jo ikke lenge til uansett ) Lykke til!!!!!
villmor Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 hei! jeg venter barn nr 4 i juni =) de to mellomste satte jeg i gang fødselen med lakserolje, å d fungerte kjempe bra!! jeg fikk "tillatelse" av jordmor i uke 38 pga storer smerter i ryggen! hun sa at d eneste negative med d var at hvis ikke d var modent,ville jeg bli sittende på do!!hvis ikke ville riene begynne pga tarmbevegelsene fikk livmoren til å trekke seg sammen!men du kan også kjenne etter selv om d er modent....høres kanskje ekkelt ut men skriver d alikavel...stikk to fingre så langt inn du klarer, da kjenner du etter om d er en slags utflatet vulkan...(dårlig forklart kanskje) en ring me hull i midten, da er mormunne utflatet og d er modent! jeg drakk en halv flaske blandet med cola(for å ta den utrolige ekkle smaken) i løpet av en dag! var på do en gang,men så startet fødselen!! kommer til å ta lakserolje denne gangen også hvis ikke klyster fungerer..vil prøve d siden smaken på lakserolje er grusom!!!!! ellers ett lite tips, begynn med vill bringebær kapsler i uke 35!! d hjelper til med å modne og gjør at huden blir mer elastisk og fødselen går lettere =) lykke til !!!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 har selv tenkt og ta det..jeg har 3 cm åpning og er veldig moden.Ble strippet og fikk mordning og føde akupunktur dfor noen fager siden.Men ingenting har skjedde.Skal prøve bringebær te i dag.Men det finnes og et bedre alterniativ og det er og spise lakris..masse.Kan sette det i gang det også.Har hørt mye ang lakseolje..posetivt og negativ..litt spektisk.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg prøvde lakserolje for to dager siden. Har 2 cm åpning og er veldig moden. Ingenting skjedde. Fikk ikke løs mage heller..
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Ja, det kan være farlig! Jeg snakker av erfaring. Jeg tok dette med snuppa (fikk "klarsignal" av jm), og det eneste det førte til, var at hun ble syk! Når dere vet risikoen, hvorfor i all verden vil dere ta sjansen på det da??? Barnet kommer når det er klart! Vet det er kjipt å høre, men sånn er det. Er du virkelig villig til å ta sjansen? Gamble med barnet ditt? Vet jeg er hard nå, men som sagt, jeg snakker av erfaring, og dette vekker mange vonde minner for meg. Blir vettaskremt når jeg hører om fagfolk som faktisk sier at det er greit! Gudskjelov har jeg ei sunn og frisk jente i dag, men det kunne like gjerne vært motsatt!
therese nyhus Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 hei på deg jeg er å på overtid. lakserolje andbefalles ikke... smaker jævlig å gir i de fleste tilfeller falsk alarm. kjøpte meg bringebærblad kapsler på helsekost i dag.det skal vist fremkynde veer. skal egentlig ta 2 til 3 kapsler 2 ganger pr dag, men jeg er nå igang m 4 stk hver 4 time.er desperat etter å føde nå.blidt så stor å alt er så tungt. tenk på barnet jenta... lakserolje er slemt mot nurket i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå