Gå til innhold

Sopp/trøske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha dette bare på leppene og ikke inne i munnhulen som jeg leser er vanlig? gutten min på 1 år har et hvitt belegg på underleppen. Han har akkurat begynt i barnehage og lurer derfor om det han kan ha fått det i forbindelse med det. Må legge til at han bruker astmamedisiner, men alltid får drikke etter medisin som anbefalt.

Hva kan jeg eventuelt gjøre for å få bort dette - må jeg til lege og få noe på resept?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm.. vist det er trøske kan du prøve og pensle med farris med sitron smak. hørest rart ut.. men hjalp her=) var legen som sa jeg skulle prøve det..

Skrevet

Takk for tips. Må legge til at han bruker smokk. Kan jo være at denne har vært borti mye forskjelllig i barnehagen kanskje og det er jo litt annerledes bakterieflora der enn her hjemme..........

Skrevet

hva slags astmamedisiner? får han steroider så kan dette alene føre til trøske (candidiasis) i munnen. Derfor er det viktig å skylle munnen hans etter medisinbruk.

Skrevet

Han får ventoline og flutide. Ja, jeg vet at det er viktig og skylle munnen etter disse medisinene, men ikke akkurat lett det på så små, så han får alltid drikke etter medisinene. Han har stått på astmamedisiner i flere måneder nå og derfor synes jeg det var litt påfallende at dette kom nå rett etter han begynte i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...