Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg har desverre ikke nok melk til alle måltider, så babyen må få mme. Står på pakken at man skal koke opp vannet i noen min, og så avkjøle det til 40 grader (det er vel lunka?). Men babyen bør jo få mat med en gang da, ellers blir det masse skriking. Kan jeg koke vannet, blande pulveret, og så avkjøle det i en skål med kaldt vann?
Gjest Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 kan du helt sikkert eller gjør som oss... kok opp vann og avkjøl til rett serverings temperatur og ha så vannet på en termos.. da har du blande klart vann hele dagen:) bare etterfylle med litt varmt vann inni mellom i tilfellet det blir kaldt
Smellt P. Tjukka Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Kok nytt vann hvis du er hjemme . Avkjøl flasken med koktvann i en skål el. . Mener å ha lest at det anbefales å blande inn pulvret ved 70 grader . Her er linken; http://www.who.int/foodsafety/publications/micro/PIF_Bottle_en.pdf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Det jeg gjør er å koke vann og fylle ant. ml på flasker. Så setter jeg de i kjøleskapet. Når ungen skal ha mat varmer jeg flaska i vannbad, og når temp er passe putter jeg i pulver,rister og vips er maten klar!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Var jeg på tur hadde jeg kaldt (kokt) vann på flasken. Varmt vann i en termos som jeg blandet til passe temp på flaska og så ha i pulver. Hjemme kan du jo ha noen flasker stående med kaldt vann, og så fylle på varmt når du skal ha. Det går kjappere enn vannbad.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Ha ferdigkokt vann i kjøleskapet, sett i mikroen når småtten skal ha mat, ca 35 sek.. bland i pulver.. VIPS - maten er klar
Karabimbi Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Hei! Se på denne nettsiden : www.flaskeposten.org Her er masse nyttig og praktisk informasjon om flaskemating. Vil råde deg å investere i en flaskesterilisator for mikrobølgeovn. Utrolig praktisk. Mye enklere enn nå koke flasker i kjele. Har to barn som begge måtte ha flaske i tillegg. Kjøpte sterilisatoren med nr 2. Hvorfor gjorde jeg ikke det med nr. 1. Kjempelur sak! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå