Gå til innhold

HJELP - hva gir spedbarn vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvor raskt går ting over i melken? Altså, hvor snart etter at jeg f.eks har spist løk vil babyen evnt få vondt i magen?

2. HVA gir babyen min vondt i magen? Hva er det jeg ikke bør spise når jeg ammer?

3. Kan jeg spise reker når jeg ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hvor lang tide det tar er jeg jaggu ikke sikker på.

2. Hva barn reagerer på er veldig forskjellig. Det er bare å prøve for å finne ut det egentlig. Jenta vår reagerte kun på rå løk og koffein, mens venninna mi ikke kunne spise noe uten at det ble fullt leven! :)

3. Reker bør man holde seg unna til barnet er 1 år (så lenge du ammer).

Skrevet

Også hopper vi over punkt 3, det gjelder kun dersom det er allergi mot skalldyr i nær familie...

Så er det ikke det, spis reker du:)

Skrevet

Er det? Fikk beskjed på helsestasjonen i dag at jeg måtte bare se for meg en sommer uten reker og jordbær. (Stakkar meg tenkte jeg da) :(

Skrevet

Vi var på allergisenteret med den eldste i 2004 og fikk da beskjed om at det egentlig ikke var noen man måtte holde seg unna ift allergier. Jo flere ting som ble introdusert mens man ammet, jo bedre var det for ungen og jo mer kunne man forebygge fremtidige allergier. Spurte spesifikt om reker og jordbær dengang og de sa "bare spis!" Men det er jo noen år siden så de kan jo ha endret mening...

Skrevet

Akkurat det samme gjelder for jordbær som for reker:)

Så det er bare å hive innpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...